StoryEditor

Vianoce: Na čo sa Slováci tešia najviac? Na čas strávený s blízkymi

24.12.2018, 05:00
Autor:
rmrm
Vianočný stromček má väčšina ľudí umelý a v hudbe s prehľadom vyhráva Tichá noc.

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia, ktorý bol realizovaný v októbri 2018 na vzorke internetovej populácie staršej ako 15 rokov.

Na čas strávený s najbližšími sa na Vianoce tešia viac ako tri štvrtiny opýtaných. Na druhom mieste sa v rebríčku objavuje odpočinok, ktorý menovalo 64 %, a tretie miesto patrí tradíciám, medzi ktoré patrí napríklad zdobenie stromčeka, krájanie jabĺčka, zapaľovanie sviečok na adventnom venci a podobne. Teší sa na nich 59 % respondentov. Tradície, rozprávky a darčeky pritom viac vedú u žien než u mužov. Nielsen Admosphere Vianočný stromček má počas Vianoc doma, alebo aspoň vonku pred domom, 97 % opýtaných. Úplná väčšina (79 %) pritom dáva prednosť umelému. Pätina má doma živý, odrezaný stromček, 5 % má živý v kvetináči a 2 % si zdobia stromček vonku. Nielsen Admosphere Vianočné koledy a pesničky od najrôznejších interpretov znejú počas adventu takmer všade, kam sa mihneme, a tak výskum zisťoval, akú vianočnú hudbu majú respondenti najradšej. Najčastejšou odpoveďou bola pôvodne nemecká Tichá noc, ktorú vymenovalo ako najobľúbenejšiu 40 % opýtaných. Až ďaleko za Tichou nocou, pod päťpercentnou hranicou, sú potom ďalšie pesničky ako Rolničky, Last Christmas, Vianoce, Vianoce prichádzajú, Poďme bratia do Betlehema alebo Narodil sa Kristus Pán. Obľúbenú vianočnú pesničku pritom nemá 13 % opýtaných.Zaujímavé odpovede priniesla aj otázka ohľadom balenia darčekov. Takmer väčšina opýtaných balenie nenecháva na poslednú chvíľu: 34 % balí väčšinu darčekov viac ako týždeň pred Vianocami, 43 % potom menej než týždeň pred Vianocami. V predvianočnom balení vedú o niečo viac ženy: skóre je 82 % oproti 71 % mužov. Nielsen Admosphere Štedrovečerná večera je v slovenských rodinách poväčšine tradičná: 79 % má na večeru kapustnicu, 36 % kapra a 40 % inú rybu. 18 % večeria rezeň a len necelé 3 % nejedia na štedrovečernej večeri mäso vôbec. Čo sa týka prílohy, sú výsledky ešte jednoznačnejšie: 85 % respondentov večeria zemiakový šalát. 10 % vymenovalo zemiaky alebo zemiakovú kašu. ZľavaDňa, N=4000 ZľavaDňa, N=4000 ZľavaDňa, N=4000 ZľavaDňa, N=4000

01 - Modified: 2021-06-10 12:50:17 - Feat.: - Title: Agentúra Nielsen Admosphere vymenovala nového Commercial Directora pre Česko a Slovensko 02 - Modified: 2019-10-29 13:18:15 - Feat.: - Title: Slováci navštevujú hudobné festivaly hlavne doma na Slovensku. Najčastejšie menovali Pohodu 03 - Modified: 2019-05-27 13:50:43 - Feat.: - Title: Televízií pripojených na internet na Slovensku mierne pribúda 04 - Modified: 2019-02-05 08:50:13 - Feat.: - Title: Prieskum: 8 z 10 užívateľov internetu sleduje televíziu denne 05 - Modified: 2019-01-31 07:51:46 - Feat.: - Title: Panelové dáta pre programatické nakupovanie reklamy AdArrows vstupujú na slovenský trh
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 19:23