Súťaž kreativity v reklame v susednom Česku s názvom Zlatá pecka včera vyhlásila víťazov. Zo slovenských 26 nominácií bolo ocenených 11 prác z dielne slovenských agentúr.
Istropolitana Ogilvy získala najviac ocenení za prácu Moje dieťa pre klienta Magna v kategórii PR a akademickú cenu. Ocenenie si odniesol aj Vianočný vizuál pre Citroën. A cenu za najlepší internetový formát má Denník SME za Stories, ktoré nesmú zmiznúť.
Zaraguza zo štyroch shortlistov premenila na ocenenie až tri práce. Ocenený bol vizuál Knihy, ktoré nepustíte z rúk pre Lindeni, Tajomstvo pravého kávičkára a vianočná PF-ka Social Phone.
Aj agentúra THIS IS LOCCO získala päť shortlistov, spomedzi nich porota ocenila launch House of DaVinci a inzerciu Mreža vs. Mriežka.
Agentúra Respect APP bola ocenená za sériu vizuálov s názvom Jeden svet o slobode pre Medzinárodný festival dokumentárnych filmov Jeden svet.
Ocenené bolo aj Olejové jazero z dielne Effectivity.
MUW SAATCHI & SAATCHI bodovalo s kampaňou ÁNO, ktorú vytvorili pre klienta Telekom.
Wiktor Leo Burnett bojoval s tromi prácami, ocenenie získali televízne spoty Turizmus 1973 pre klienta Zlatý Bažant.
Celkovo bolo do 24. ročníka súťaže prihlásených 156 prác. Tento rok pribudlo predovšetkým prihlášok do kategórie www a multimédií. "Digitálne komunikačné platformy sú pre klientov veľmi atraktívne, pretože svoje ciele dosahujú rýchlejšie, relatívne lacno a zasahujú svoju cieľovú skupinu ľahšie než napríklad v klasickom mediamixe," uviedol predseda digitálnej poroty Tomáš Jindříšek.
Cenu Najlepší herec v reklame, o ktorej rozhoduje 15 000 divákov, získal Tomáš Jeřábek, ktorý účinkuje v sérii spotov na Air Bank. Víťazovi dýchal na krk jeho herecký "parťák" Tomáš Měcháček, na treťom až piatom mieste sa potom umiestnili Sabina Remundová, Jiří Langmajer a Iva Kubelková. Diváci vyberali z 80 účinkujúcich osobností.