Gillette z portfólia Protect & Gamble začiatkom roka predstavila reklamu, ktorá vzbudila veľké množstvo diskusií a rozhorčenie u mužov. Kampaň „The Best Men Can Be“ vyzýva mužov, aby sa zlepšili tým, že sa postavia sexizmu, šikanovaniu a obťažovaniu.
Hneď po uverejnení kampane boli názory na reklamný spot a smerovanie značky rozpačité. Zatiaľ čo niektorí reklamu chválili, našli sa aj takí, ktorí uverejňovali fotografie žiletiek v záchodovej mise, alebo vyhlasovali, že si ďalej odmietajú čokoľvek od značky Gillette kúpiť.
Ku kampani sa vtedy vyjadril aj svetovo uznávaný marketingový expert Mark Ritson, ktorý tvrdil, že snaha o oživenie sloganu „The Best Men Can Be“ zničí obrat firmy a stane sa najhorším marketingovým krokom značky Gillette. Reklamu označil za plytvanie reklamným rozpočtom a zničenie dominantného postavenia na trhu.
Po toxickej maskulinite prichádza Gillette s nejasnou témou reklamy. Hlavnou postavou reklamného spotu je chlapec Samson Bonkeabantu Brown z Kanady. Video ukazuje blízky vzťah medzi ním a jeho otcom. Posolstvo kampane nie je jasné, preto sa v spote vidí napríklad LGBT komunita. Viaceré zdroje uvádzajú, že hlavná postava Samson je transgender.
CNN požiadala Gillette o potvrdenie, či ide o prvú reklamu s transgender témou. Značka sa zatiaľ nevyjadrila.
Reklama bola uverejnená na Facebookovom profile spoločnosti, kde sa vyjadril aj sám Samson. Poďakoval Gillette za príležitosť podeliť sa o dôležitý moment v mužskom živote práve s otcom.
V jednom z komentárov značka uviedla, že reklama First Shave je súčasťou kampane #MyBestSelf a bude odprezentovaná na filmovom festivale Inside Out LGBT v Toronte. Gillette tiež uvádza, že podporuje množstvo LGBT a LGBTQ komunít a v podpore bude pokračovať aj počas celého roka 2019.
Väčšina komentárov je zatiaľ pozitívna, avšak našli sa aj také, v ktorých chlapi píšu, že skutoční muži už Gillette nekupujú. A tvrdia, že značka zvolila strategický marketing a zverejňuje videá, o ktorých chce aby sa vo veľkej miere hovorilo. Čo sa jej zatiaľ darí.
Ďalej sa objavil aj komentár, v ktorom používateľ upozorňuje na to, že značka mieri na malé percento populácie, akoby nemyslela na to, že zvyšok- čím myslí skutočných mužov, sa môžu vzdať ich produktov.
Okrem toho je množstvo nahnevaných komentárov o tom, ako muži zahadzujú žiletky, a že si mysleli, že nič horšie po reklame „The Best Men Can Be“ už nepríde.
Zatiaľ nie je jasné, aký názor na reklamu prevláda. Musíme si preto počkať na výsledky prieskumov.