Gillette kampaň je uverejnená ani nie týždeň a už stihla obehnúť internety, všetky sociálne siete aj webové portály. Väčšina reakcií, ktoré ľudia zdieľali boli nenávistné, zhrozené a našli sa aj takí, ktorých reklama uráža. Prieskum však ukázal iné dáta, ako sme predpokladali.
Mužom sa na reklame nepáči, že ich vychováva a hovorí ako sa majú správať.
Kampaň podporili aj rôzne svetové značky, ktoré súhlasili s tým, že sa k sociálnym témam treba vyjadriť. Debata sa rozšírila do veľkej miery a tak značka docielila, že o nej začali hovoriť obidve pohlavia a rozmýšľať všetky vekové kategórie. Prieskum sociálnych sietí uverejnil Adweek a potvrdil a dokázal, že Gillette výrazne rozšírila svoje publikum.
Značka sa historicky zameriava na mužské publikum, aspoň tak tomu bolo doteraz, kým hovorila mužom: „The best a man can get“. Znamená to „to najlepšie pre muža“, čo mal byť bozk od ženy na oholenú pleť. V novej kampani prišliel Gillette s claimom „The Best Men Can Be“. Posolstvo sa teda zmenilo, čo viedlo k rozhodnutiu vychovávať mužov, akí by mali byť a ukázať im, ako by sa mali správať.
Výsledkom je, že reklama síce apeluje na mužov, ale obľubu si získala aj u ženského publika. Tvrdenie potvrdzuje graf ukazujúci, že branding kampane sa síce primárne zameriava na mužov, ale zasahuje aj 44 percent žien.
Čo sa týka cieľovej skupiny, viac o Gillete a teda o holení hovorí žien, až 62 percent, čo je o 24 percent viac ako mužov.
Z prieskumu tiež vidieť, ako ženy na reklamu reagovali. Polovica sa z nej tešila, 28 percent znechutila a zvyšných 14 percent nahnevala.
Článok bol uverejnený na portále Adweek.