Už v piatok 31. mája sa dozvieme výsledky volieb Slovenskej národnej reklamy. O Klinec za najkreatívnejšiu reklamu sa uchádza 352 nominantov od 40 prihlasovateľov.
Na najviac kandidátov stavili dve agentúry MADE BY VACULIK a Wiktor Leo Burnett.
Na vrchole rebríčka sa s počtom prihlásených kandidátov umiestnila kategória C- Craft (54 prác), po nej kategória F- Film (53 prác) a G - Digital (44 prác). Nasleduje trojica kategórií s viac ako tromi desiatkami prác: K - Kampaň (39 prác), H- Media (34 prác) a A- Vizuál (33 prác).
Po nich kategórie D- Design (23 prác), I- Promo & Activation (22 prác) a E- Audio reklama (20 prác). Najmenší počet prác je v dvoch kategóriách J- Kreativita v PR kampani (16 prác) a B- Out of home (13 prác).
To, ktorí kandidáti postúpia do ďalšieho kola sa dozvieme vo štvrtok 30. mája.
Z predvolebných prieskumov zatiaľ vieme vyčítať, ako sú na tom jednotliví kandidáti. Najviac nominácii vychádzajúc zo všetkých prihlásených prác naprieč kategóriami získal kandidát #Nebuď pirát pre klienta O2 Slovakia.
Prehľad všetkých kandidátov si môžete pozrieť na webe zlatyklinec.sk. Aj v tomto roku sa bude okrem slávnostného galavavečera konať aj konferencia a ďalšie sprievodné podujatia, ktoré sú oslavou kreativity v reklame na Slovensku.
Organizátori pripravili v rámci súťaže niekoľko zmien. Pre Stratégie o nich hovoril Róbert Slovák, prezident Klubu reklamných agentúr.