Porota Zlatého klinca 2019, ktoré mali tento rok podtitul Voľby Slovenskej národnej reklamy, udelila agentúram 11 Zlatých kovov. Najviac si odniesla agentúra MUW Saatchi & Saatchi (tri Zlaté klince), za ňou TRIAD ( dva Zlaté klince) a ostatné agentúry Elite Solutions, GunPowder, HEADS, Mullen Lowe GGK, Oliver Agency a PEKNE & DOBRE po jednom Zlatom klinci.
Agentúrou večera sa stala agentúra TRIAD. Za prácu Slovensko žije všetkými farbami získal TRIAD najvyššie ocenenie Grand Prix. Porotcovia Zlatého klinca cenu udelili po štyroch rokoch.
Tento rok prihlásilo 40 agentúry až 352 prác. Najviac prihlášok mala kategória Craft (54 prác), nasledovala kategória Film (53 prác) a top trojku uzatvoril Digital (44 prác).
Najviac reklám prihlásili agentúry MADE BY VACULIK (45), Wiktor Leo Burnett (44), MUW Saatchi & Saatchi a TRIAD (obe po 34).
Porota zo všetkých prihlásených prác vybrala celkom 122 shortlistov. Najviac shortlistov získala agentúra TRIAD (18 shortlistov), za ňou Istropolitana Ogilvy (15 shortlistov) a treťou najúspešnejšou agentúrou v počte získaných shortlistov bola agentúra Wiktor Leo Burnett (14 shortlistov).
Shortlist na Zlatý klinec premenili tieto práce:
Kategória KAMPAŇ
Integrovaná kampaň
Názov: Slovensko žije všetkými farbami
Agentúra: TRIAD
Klient: Pernod Ricard Slovakia
Práca získala zlaté ocenenie aj v kategórií KREATIVITA V PR KAMPANI.
Kategória CRAFT
Best Artdirection
Názov: Legenda o kamennej ovci
Agentúra: Mullen Lowe GGK
Klient: Knauf Insulation
Best Sound Craft
Názov: The Gift
Agentúra: Oliver Agency
Klient: Miklosko Fashion Design
Best Illustration
Názov: YEME Papierové ilustrácie pre papierový časopis
Agentúra: PEKNE & DOBRE
Klient: Slovenský potravinársky priemysel a.s.
Kategória VIZUÁL
Názov: Playbook
Agentúra: HEADS
Klient: KK Bagala
Kategória DESIGN
Obalový dizajn
Názov: Hurban Legend
Agentúra: GunPowder
Klient: Heineken Slovensko
Názov: SmartFolder
Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
Klient: ČSOB
Práca získala zlaté ocenenie aj v kategórií MEDIA a PROMO & ACTIVATION.
Kategória DIGITAL
Mobile & Apps
Názov: Aplikácia s odmeňovaním za zodpovedné šoférovanie
Agentúra: Elite Solutions
Klient: O2 Slovakia
Ocenenie Filip - cenu za výnimočný prínos pre slovenskú reklamu tento rok získal Peter Rajčák z Effectivity POWERED BY PUBLICIS.
A Best Non-Profit prácou sa stala kampaň Prijateľní.sk od agentúry Respect APP a združenia Divé maky.