Predstavujeme Adama Marčana, Creative Directora z agentúry MUW Saatchi&Saatchi.
Adam pracuje v reklame už viac ako 10 rokov. Začínal v Istropolitana Ogilvy ako grafický dizajnér a dnes je jedným z kreatívnych riaditeľov v agentúre MUW Saatchi& Saatchi. Vedie tím, ktorý pracuje na značkách Šariš, Kooperativa, Treska, Bioderma a SSE. Je tiež spoluautorom kampaní ako Šariš EJL ale po našom, všetkých kampaní Kooperativy za posledné roky či medzinárodných kampaní pre klientov Pilsner Urquell a Ikea.
Aká je najlepšia rada, akú ste dostali? A od koho?
Je vždy len nás, či sa vyberieme bezpečnejšou a ľahšou cestou, ktorú už poznáme, alebo riskantnejšou, ťažšou, plnou prekážok, vďaka ktorej objavíme, čo sme nepoznali, naučíme sa, čo sme doteraz nevedeli a posunieme sa zase o krok vpred. Toto mi v rôznych verziách často prízvukuje Rasťo Michalik. Pretransformoval som si to do jednej vety: K najkrajším kútom sveta vedú najkľukatejšie chodníčky.
Čoho ste sa museli vzdať, aby ste mohli robiť to, čo robíte?
Cielene som sa nikdy nesnažil niečoho vzdávať. No keďže reklama je obrovský požierač času, trošku ma mrzí, že som jemne zanevrel na svoju rodnú hrudu. V Rajeckých Tepliciach, ktoré určite poznáte aj ako Saint Tropez severu, sa objavujem už len zriedka a trošku sa mi mesto vzďaľuje. Toto chcem v blízkom čase napraviť.
Čo najdôležitejšie ste si naplánovali na tento rok?
Čaká ma jedna veľká pracovná zmena. Neviem, či to už môžem prezradiť, keďže neviem, kedy článok vyjde. Ale určite sa to dozviete.
Ktorý z vašich snov ešte chcete dosiahnuť?
Veľmi by som chcel pred niečím zachrániť planétu, len nikdy si na to neviem nájsť čas. Čo sa týka práce, tak, samozrejme, je to asi Cannes Lions Grand Prix v kategórii Grand prix.
Čo vás najviac motivuje?
Motivačné citáty.
Akú radu by ste dali svojmu 18-ročnému ja?
Buď odvážnejší, viac riskuj a na maturách z dejín kultúry sa stačí naučiť len impresionizmus.
Najpoužívanejšia aplikácia v práci?
Ryanair.
Najobľúbenejšia aplikácia celkovo?
V poslednom čase ma bavia podcasty. Vďaka nim chodievam z práce oveľa častejšie peši a doma viac upratujem. S podcastmi je to všetko záživnejšie. Čiže napríklad Anchor alebo Spotify.
Najlepšia práca na slovenskom trhu za posledné obdobie?
Každý, kto ma pozná, vie, že ma bavia reklamy, ktoré sa po ničom neopičia, neprispôsobujú sa žiadnym trendom z Cannes a pracujú s lokálnymi insightmi. V poslednom čase ma veľmi bavila dychovková kampaň od Birellu a tajomstvo pravého kávičkára od Popradskej kávy.
Práca, na ktorú ste najviac hrdý?
Je to Celoštátne sčítanie psov pre magazín PesPlus. Doteraz si skromne myslím, že to bola špičková kampaň, kde boli všetky kábliky pospájané správne, všetko sedelo, všetko malo svoj zmysel.
Najlepšie komunikujúci zahraničný brand?
Definitívne Hornbach.
Najlepšie komunikujúci lokálny brand?
Telekom pre svoju dlhodobú konzistentnosť a Yeme za svoju hravosť.
Koho v brandži najviac obdivujete?
Každého, kto robí svoju prácu poctivo a vášnivo. Aktuálne to je napríklad aj Matúš Kvas alebo aj taký Juraj Pobjecký.
Čím ste chceli byť odmalička?
Kombojom.
Od čoho ste závislý?
Od endorfínov, ktoré prichádzajú, keď dostanete skvelý nápad. A nemusí byť len reklamný.
Aké Slovensko si želáte?
Nemám rád „náckov“.