Magazín Stratégie každoročne oceňuje najúspešnejšie reklamné agentúry. Prestížne ocenenie "Áčko" v súťaži Agentúra roka získava agentúra, ktorá bola počas roka úspešná nielen v domácich, ale aj v zahraničných súťažiach kreativity a efektivity, pričom sa zohľadňuje aj ekonomická výkonnosť agentúry. „Áčko“ je jediným ocenením, ktoré vystihuje prácu agentúry počas celého roka.
Súčasťou súťaže sú aj špeciálne ocenenia pre najlepšieho Creative Directora, Art Directora, Copywritera, Strategy Directora a Account Directora.
Ocenenie Agentúra roka alebo "Áčko" odovzdáva najúspešnejším agentúram magazín Stratégie už od roku 1999. Minulý rok so svoje prvé "Áčko" odniesla agentúra TRIAD. Na pomyselnom zlatom tróne vystriedala po dvoch rokoch agentúru Wiktor Leo Burnett, ktorá je držiteľom najväčšieho počtu ocenení. Áčko získala v histórii súťaže až sedemkrát - v rokoch 2017, 2016, 2012, 2011, 2005, 2004 a 2002.
Rebríček najlepších slovenských reklamných agentúr zostavuje magazín Stratégie na základe bodového ohodnotenia získaných ocenení agentúr z domácich a z vybraných zahraničných kreatívnych súťaží, zo súťaží efektivity v marketingovej komunikácii a z umiestnenia v rebríčku ekonomickej výkonnosti reklamných agentúr TAAS.
Do súťaže Agentúra roka 2019 si agentúry odnášajú do výsledného hodnotenie tieto body:
Domáce súťaže kreativity v marketingovej komunikácii
Zlatý klinec 2019 |
Grand Prix |
Zlatý klinec |
Strieborný klinec |
Bronzový klinec |
Shortlist |
Body |
200 |
70 |
50 |
30 |
10 |
Kampaň |
|
100 |
70 |
50 |
25 |
Zahraničné súťaže kreativity v marketingovej komunikácii
Epica Awards 2018 |
Grand Prix |
Gold |
Silver |
Bronze |
Shortlist |
Body |
700 |
600 |
400 |
200 |
85 |
Eurobest 2018 |
Grand Prix |
Gold |
Silver |
Bronze |
Shortlist |
Body |
600 |
500 |
350 |
200 |
60 |
ADC*E 2019 |
Grand Prix |
Gold |
Silver |
Nomination |
Body |
600 |
500 |
350 |
60 |
New York Festival 2019 Advertising Awards |
Grand Prize |
First Prize |
Second Prize |
Third Prize |
Finalist |
Shortlist |
Body |
600 |
400 |
300 |
150 |
100 |
50 |
Cannes Lions 2019 |
Grand Prix |
Golden Lion |
Silver Lion |
Bronze Lion |
Finalist |
Body |
1000 |
700 |
500 |
300 |
100 |
Golden Drum 2019 |
Grand Prix |
Golden Drum |
Silver Drum |
Shortlist |
Body |
400 |
300 |
200 |
50 |
Zlatá pecka 2019 |
Zlato |
Shortlist |
Body |
70 |
10 |
Domáce a zahraničné súťaže efektivity v marketingovej komunikácii
EFFIE Slovakia 2019 |
Grand Prix |
Zlatá Effie |
Strieborná Effie |
Bronzová Effie |
Shortlist |
Body |
750 |
500 |
350 |
200 |
60 |
EURO EFFIE 2019 |
Grand Prix |
Gold |
Silver |
Bronze |
Shortlist |
Body |
800 |
600 |
400 |
200 |
100 |
Do Agentúry roka sa započítavajú tiež body za umiestnenie v rebríčku TOP Advertising Agencies Slovakia (TAAS), ktorý je periodickým ukazovateľom ekonomickej výkonnosti zúčastnených agentúr. Rebríček každoročne vydáva Klub reklamných agentúr KRAS. Do súťaže Agentúra roka si odnáša 500 bodov agentúra, ktorá sa v rebríčku TAAS umiestnila na prvom mieste, ostatné agentúry získavajú body pomerne podľa podielu ich Gross Income ku Gross Income agentúry umiestnenej na prvej priečke.
Body agentúry získavajú aj za umiestnenie v súťaži Hodnotenie Stratégií, kde porota vyberie v každej kategórii tri najlepšie práce ročníka a autorské agentúry získavajú 30, 20 a 10 bodov za umiestnenie na 1., 2. a 3. mieste.