„Ja nemusím, ja už ho vidím!“ Hláška, ktorú pozná azda každý… Vianočná reklama na Kofolu sa vysiela od roku 2003. aj v tomto roku je reklama späť, v závere s inovovanou pointou. Novinkou je súhvezdie Zlatého prasiatka, ktoré sa objaví na oblohe. „Naša reklama sa stala tak trochu ikonou Vianoc. Nadväzuje na symboliku čarovného Zlatého prasiatka, ktoré chce na Štedrý večer uvidieť každý. V tohtoročnej kampani sme tento motív posunuli ešte ďalej,“ vysvetľuje Lucia Tarbajovská, marketingová manažérka Kofoly. „Na nočnej oblohe sa vďaka kúzlu prasiatka rozsvieti úplne nové súhvezdie, súhvezdie Prasiatka. Vďaka nemu bude môcť Zlaté prasiatko zazrieť skutočne každý, a to nielen počas Vianoc. Stačí nájsť Veľký voz a správne pospájať hviezdy v súhvezdí Veľkej medvedice,“ dodáva.
Vianočná reklama zároveň predstavuje vianočné limitované edície Kofoly. Pre túto zimu sú nimi Kofola Vianočné korenie a Kofola s príchuťou jablka so škoricou. Spot nové príchute neakcentuje. „Rozhodli sme sa venovať adventný čas kúzelnému príbehu, ktorého hlavnou zvieracou hrdinkou je prasiatko Zlatuška. Stvárnila ju šesťročná samička Bublina, ktorá si v spote zahrala aj so svojím trénerom Radimom,“ popisuje obsadenie Martin Macoun, senior brand manažér Kofoly.
Natáčanie spotu sa realizovalo v októbri pri Českom Šternberku. Pre dokreslenie zimnej atmosféry bolo potrebné zaistiť umelý sneh. To ale zďaleka nebola hlavná výzva. „Pri postprodukcii tohtoročnej dohrávky sme postupovali tak, aby jej výsledná podoba čo najviac zodpovedala dobe, kedy vznikol pôvodný spot, teda roku 2003,“ vysvetľuje kreatívny riaditeľ David Suda z WMC Grey, ktorá pokračovanie príbehu tvorila.
Spot vznikol v réžii Roberta Hloza, ktorý už má na konte jednu z letných reklám Kofoly (Kliešť, 2017). Spolu s WMC Grey sa na spote podieľala produkčná spoločnosť Dawson.
„Naše Zlaté prasiatko patrí už neodmysliteľne k Adventu. Je rodinným striebrom kofoláckych kampaní a teda nie je dôvod ho meniť. Dať ale starému príbehu nový impulz sme vnímali ako veľkú výzvu a tešíme sa na reakcie spotrebiteľov,“ uzatvára Lucia Tarbajovská.
Vianočnú kampaň, ktorá štartuje v týchto dňoch uvidíme až do Vianoc. Návod na to, ako a kde na nočnej oblohe zbadať Zlaté prasiatko, nájdete na etiketách produktov a POS materiáloch.
Takto vyzerá tohtoročná kampaň:
Vizitka kampane:
Klient: Kofola ČeskoSlovensko
Kreatívna agentúra: WMC Grey
Creative Director: David Suda
Art director: Roman Hynek
Copywriter: Ondřej Zvolský
Account director: Martina Vacíková
Account manager: Jan Štička
Réžia: Robert Hloz
Produkcia: Dawson