Ako informovala Jaroslava Musilová, Corporate Affairs Manager zo spoločnosti Kofola, Royal Crown Colu má spoločnosť Kofola v portfóliu od tohto roku, ale doposiaľ nebola promovaná. „Ide o relaunch pôvodnej značky RC Cola, na ktorú vlastníme licenciu od roku 2004. V rámci relaunchu pritom uvádzame na trh nový produkt Royal Crown Cola Classic s trstinovým cukrom a produkt Royal Crown Cola Slim, ktorá obsahuje, oproti klasickému variantu, o 50 % menej kalórií a je dosladená stéviou.“
Royal Crown Cola dopĺňa portfólio Kofoly o medzinárodnú značku koly a podľa slov Jaroslavy Musilovej má veľký exportný potenciál.
Cieľovou skupinou južanskej koly sú primárne muži, mestské typy, vek 25-40, so stredným alebo vyšším príjmom. „Hoci sú muži primárnou cieľovou skupinou, neznamená to, že je nová Royal Crown Cola menej atraktívna pre ženy. Južanský gentleman je symbolom južanskej zdvorilosti a noblesy, ktorá korešponduje s príbehom značky. Práve južanský gentleman pustí ženu do dverí, pobozká jej ruku, ukloní sa so sňatým klobúkom, odsunie žene stoličku, aby sa posadila a ponúkne jej pohár vychladenej Royal Crown Coly,“ dodáva Jaroslava Musilová .
Kofola komunikuje značku Royal Crown Cola v tomto roku prvýkrát. Komunikácia prebieha v v outdoore, v online a sociálnych sieťach. V Česku je v rámci mediamixu nasadená aj televízia. Kampaň pochádza z dielne WMC Grey.
Príbeh Royal Crown Cola: „Royal Crown Cola je prémiová značka coly s originálnym príbehom. Je to tradičná americká cola, ktorá je podľa pôvodnej a tajnej receptúry miešaná stále iba na jedinom mieste na svete, priamo v kolíske nápojov cola v meste Columbus v americkom štáte Georgia. Tam vznikla na začiatku roku 1905 a od tej doby chutí stále rovnako. Vytvoril ju lekárnik Dr. Claud Hatcher vo svojom laboratóriu ešte v časoch, kedy bola cola liekom na mnohé zdravotné problémy a predávala sa iba v lekárňach. Royal Crown Cola sa stala symbolom pravých južanov.“