Kategória: Online video Klient: Pernod Ricard Slovakia Agentúra: TRIAD Absolut len prednedávnom na slovenský trh uviedla reklamu, v ktorej chce prispieť k väčšej tolerancii medzi ľuďmi na Slovensku. V hlavnej úlohe je mulatka, ktorá má oblečené časti slovenského kroja. Reklamu sprevádza veta: Slovenské mamičky, pekné dcéry máte. Reklama sa stala virálom, pretože je na naše podmienky neštandardne moderná a témou provokatívna.archív
StoryEditor

Absolutka je najoceňovanejším klientom Agentúry roka. Vďaka kampani „Slovensko žije všetkými farbami“

25.11.2019, 15:25
Autor:
hrnhrn
Na druhej priečke sa umiestnilo O2 nasledované Burger Kingom.

V piatok 22. novembra 2019 mala reklamná branža svoj veľký deň. Na galavečere v bratislavskej Mlynici ocenil KRAS (Klub reklamných agentúr Slovenska) najefektívnejšie reklamy a Stratégie odovzdali už po 20-ty raz ocenenie „Áčko“. Agentúrou roka sa stal TRIAD, ktorý získal najviac bodov za ocenenia svojich prác na kreatívnych súťažiach, na súťažiach efektivity a tiež z umiestnenia v rebríčku ekonomickej výkonnosti.

​Hoci sa na pódiu striedali pri preberaní ocenení predstavitelia reklamných agentúr, pozreli sme sa aj na to, ktorí klienti sa zapísali do pomyselného rebríčka najoceňovanejších zadávateľov roka.

Najviac bodov si v Agentúre roka pripísal klient Pernod Ricard Slovakia so svojím brandom ABSOLUT Vodka. Značka si vo svojej prvej veľkej kampani zobrala za svoju tému xenofóbie a národovectva. Slovákom v kampani „Slovensko žije všetkými farbami“ predstavila Natáliu, ktorá je napriek nezvyklej farbe pleti Slovenka a vyzvala v nej všetkých, aby „žili a nechali žiť“.

„Kampaň sa stala celospoločenskou témou a najdiskutovanejšou v histórii slovenskej reklamy,“ uviedla agentúra TRIAD, ktorá je pod ňou podpísaná. Odvážna kampaň priniesla agentúre TRIAD na domácej súťaži kreativity Zlatý klinec osem Klincov a tiež najvyššie ocenenie Grand Prix. Okrem toho zabodovala aj na zahraničných súťažiach kreativity New York Festival a Golden Drum. Zabodovala tiež na súťažiach efektivity - z EuroEffie si odniesla striebro a z domácej Effie zlato a bronz. Všetky tieto ocenenia vyniesli agentúru TRIAD na pozíciu Agentúry roka a Pernod Ricard Slovakia na pozíciu najoceňovanejšieho klienta roka 2019.

Kampaň mala pozitívny dopad aj na ukazovatele značky, zvýšila predajné výsledky aj prvenstvo v kategórii prémiových vodiek. Počas kampane rástol predaj dvojnásobne (+ 117 %), čo predstavovalo 13 percentný nárast predaja oproti rovnakému obdobiu minulého roka.

Druhým najoceňovanejším klientom v súťaži Agentúra roka bola spoločnosť O2 Slovakia, ktorá získala najviac bodov so svojou kampaňou #Nebuď pirát. Kampaň od agentúry Elite Solutions získala viacero ocenení na súťaži kreativity Zlatý klinec a tiež na súťaži efektivity Effie Slovakia.

Do komunikácie O2 už tradične vstupujú spoločenské témy. Tentokrát sa stala hlavnou výzvou kampane zmena správania a vnímania mladých ľudí pri používaní telefónu za volantom. Doplnila ju aj špeciálna mobilná aplikácia, ktorá odmenila zodpovedných vodičov. Aplikácia sledovala (ne)používanie telefónu za volantom a zodpovedných šoférov na konci mesiaca operátor odmenil dátami.

Tretím najoceňovanejším klientom v Agentúre roka 2019 sa stala spoločnosť AmRest. Na tretiu pozíciu ju vyniesla kampaň pre Burger King s názvom #prepacmekac, ktorú vytvorila agentúra Wiktor Leo Burnett. AmRest má na Slovensku so značkou Burger King ambiciózne plány, výhľadovo plánuje otvoriť niekoľko desiatok prevádzok.

Pre Burger King to bol pokus o reparát, značka už bola na Slovensku pred siedmimi rokmi. Prevádzkovala ju iná spoločnosť a nakoniec sa stiahla z trhu. Novým vlastníkom licencie Burger King je spoločnosť AmRest, ktorá vlastní licenciu na Burger King v Česku, Poľsku, Rumunsku a Bulharsku. Zároveň vlastní licencie na značku Starbucks a Pizza Hut na Slovensku a v Česku a okrem toho aj na KFC v ČR.

Top 5 zadávateľov v súťaži Agentúra roka 2019:

  Zadávateľ Body
1. Pernod Ricard Slovakia  2140
2. O2 Slovakia 970
3. AmRest/Burger King 640
4. Depaul Slovensko 550
5. ČSOB 480

01 - Modified: 2019-11-25 11:22:09 - Feat.: 0 - Title: Agentúrou roka je TRIAD. Najúspešnejšou slovenskou agentúrou je aj vďaka kampani Slovensko žije všetkými farbami 02 - Modified: 2019-11-25 08:36:04 - Feat.: 0 - Title: Top osobnosťami slovenskej reklamy sú Woska, Kurek, Polák, Tvarošková a Hliboký 03 - Modified: 2019-11-22 19:38:59 - Feat.: 0 - Title: Marketérom roka 2019 je Dáša Juríková zo Slovenskej sporiteľne 04 - Modified: 2019-11-25 13:03:38 - Feat.: 0 - Title: Ceny EFFIE sú rozdané. Najefektívnejšími kampaňami sú Absolutka a #prepacmekac
01 - Modified: 2020-01-03 10:41:49 - Feat.: - Title: František Toman & Peter Darovec z Istropolitany: Reklama prestala priťahovať talentovaných ľudí 02 - Modified: 2019-11-26 11:19:15 - Feat.: - Title: Agentúra Elite Solutions sa stala skokanom roka 2019 03 - Modified: 2019-11-25 11:22:09 - Feat.: - Title: Agentúrou roka je TRIAD. Najúspešnejšou slovenskou agentúrou je aj vďaka kampani Slovensko žije všetkými farbami 04 - Modified: 2019-11-25 08:36:04 - Feat.: - Title: Top osobnosťami slovenskej reklamy sú Woska, Kurek, Polák, Tvarošková a Hliboký 05 - Modified: 2019-11-22 19:38:59 - Feat.: - Title: Marketérom roka 2019 je Dáša Juríková zo Slovenskej sporiteľne
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
04. november 2024 07:13