Národnú súťaž efektivity marketingovej komunikácie EFFIE Slovakia organizuje KRAS - Klub reklamných agentúr Slovenska. Tohtoročný 21. ročník bol pre slovenskú reklamu úspešný. Agentúry prihlásili do súťaže 39 prác, z ktorých posunula porota na shortlist 24 kampaní.
Najviac shortlistov, po štyri, získali agentúry Elite Solutions a TRIAD. Tri shortlisty získala agentúra Wiktor Leo Burnett.
Najúspešnejšou agentúrou na Effie Awards 2019 je TRIAD, ktorý nazbieral celkovo 820 bodov. Elite Solutions získal 810 bodov a agentúra Wiktor Leo Burnett sa umiestnila na súťaži efektivity celkovo na tretej priečke s 620 bodmi.
Najúspešnejším klientom sa stal Absolut-Pernod Ricard Slovakia.
Najviac kovov, teda tri, na tohtoročnej slovenskej súťaži efektivity získala agentúra Elite Solutions. Dva kovy získal TRIAD a po jednom kove si odnášajú agentúry MADE BY VACULIK, THIS IS LOCCO a Wiktor Leo Burnett.
Zlatú Effie v kategórii Digital získala agentúra TRIAD za prácu Slovensko žije všetkými farbami, za rovnakú kampaň si agentúra odnáša aj bronz v kategórii FMCG.
Zlato si na svoje konto pripísal aj Wiktor Leo Burnett, ktorý s kampaňou #prepacmekac uspel v kategórii Small Budgets.
Strieborné ocenenia boli udelené dve. Jedno patrí Elite Solutions za kampaň Adoptuj si posteľ, práca bodovala v kategórii Dobročinný marketing. Autorská agentúra získala aj dve bronzové ocenenia, v kategórii Digital za kampaň Nebuď pirát a v kategórii Small Budgets opäť za prácu Adoptuj si posteľ.
Druhá strieborná Effie patrí agentúre THIS IS LOCCO. Porotcovia ocenili prácu Nečakane dobré kombinácie v kategórii FMCG.
Bronzové ocenenie sa rozhodli porotcovia tohtoročnej Effie odovzdať agentúre MADE BY VACULIK. V kategórii Finančné služby zaujala prácou pre Tatra banku.
Prehľad všetkých ocenených kampaní v súťaži Effie Slovakia:
O najefektívnejších prácach rozhodovala porota, ktorú KRAS zostavil z tých najväčších odborníkov. "Tento rok sme kládli dôraz na kvalitný výber porotcov so špeciálnym dôrazom na zostavu prvého kola. Naším cieľom bolo vybrať skúsených odborníkov, ktorí budú schopní posúdiť prihlásené práce tak, aby na shortlist postúpili naozaj len tie najlepšie kampane," uviedla prezidentka KRASu Zuzana Ďurčeková.