Marketingový riaditeľ spoločnosti Kia hovorí o výzvach, ktoré sa mu podarilo po nástupe do funkcie zdolať, a aj o tom, prečo bude rok 2020 pre automobilový priemysel zlomový.
S: V čom bola pre vás pri nástupe nová pozícia výzvou?
Kia patrí dlhodobo medzi najobľúbenejšie slovenské automobilové značky a je jedným z trhových lídrov. Je vždy výzvou naskočiť do rozbehnutého vlaku a vlak nepribrzdiť, ale, naopak, prispieť k rozvoju a akcelerovať. Toto bolo aj pre mňa najväčšou výzvou. Ďalšou bola určite ázijská firemná kultúra, ktorú som v mojej práci predtým nezažil a ktorá je výrazne odlišná od európskej.
S: Čo ste urobili po nástupe do funkcie ako prvé?
Ako prvé určite kávu :), lebo káva spája ľudí, uľahčuje komunikáciu, pri káve sa dá zamyslieť, pozrieť sa na veci s odstupom, nadhľadom, určiť si priority a niekedy nájsť aj prekvapivé riešenia.
S: Aké boli vaše prvé ciele po nástupe do funkcie?
Zžiť sa s mojím tímom, nastaviť si interné procesy a hneď od začiatku pomáhať prispievať k úspechu firmy v tých oblastiach, ktoré mám na starosti.
S: Ktoré ciele a do akej miery sa vám už podarilo zrealizovať?
Myslím si, že ciele, ktoré som si vnútorne dal pri nástupe, sa mi podarilo splniť. Svedčia o tom aj úspechy, ktoré sme ako značka v minulom roku dosiahli – naše modely klienti výborne prijali, dôverujú im a kupujú si ich, vďaka čomu sme 4. značkou na trhu a zároveň najrýchlejšie rastúcou značkou v prvej pätke.
S: Aké máte priority do najbližšieho obdobia?
Keďže tento rok je pre automobilový trh kvôli emisným limitom CO2 zlomový a nesie sa v znamení elektromobility, mojou prioritou je priblížiť klientom to, že pre Kia je elektromobilita realitou už dnes a že momentálne máme medzi mainstreamovými značkami najlepšie elektrické autá na trhu. A, samozrejme, priorita je tiež mať z každej práce, ktorú robím, radosť :).
S: Na čo ste najviac hrdý, čo sa vám podarilo zrealizovať?
V osobnom živote som najviac hrdý na svoju dcéru a jej každodenné úspechy, v pracovnom na svoj tím. Mimoriadne si vážim, že v mojom tíme sú ľudia, ktorí vedia zvládnuť každú, aj tú najťažšiu situáciu bez zbytočného stresu, a navyše sú veľmi ľudskí, čo vytvára výnimočnú pracovnú atmosféru.
A z aktivít, ktoré sme spolu zrealizovali – ťažko vybrať iba jednu, pretože sa nám úspešne podarilo uviesť na trh rozšírenie rodiny modelov Ceed – štýlový ProCeed a crossover XCeed alebo začať spoluprácu s novým ambasádorom značky Marekom Hamšíkom, ale asi najviac som hrdý na spoluprácu so Special Olympics Slovakia, čo je organizácia podporujúca inklúziu mentálne postihnutých športovcov. Táto organizácia pomáha, búra predsudky a mení svet k lepšiemu a ja som rád, že môžeme byť pri tom.
S: Vaše poučenie z obdobia, odkedy ste vo funkcii?
Najväčším poučením a prekvapením je pre mňa kórejská pracovná kultúra, ktorá mi trošku viac pomohla pochopiť, prečo sú ázijské krajiny a spoločnosti vo svojich aktivitách také úspešné. Kombinácia pracovitosti, odhodlania, zodpovednosti a odvahy nám môže byt v mnohom vzorom.
S: Aká značka je pre vás inšpiratívna a prečo?
UGG, pretože naplno ukazuje silu marketingu :).
Kto je Radovan Pokojný?
Radovan Pokojný vyštudoval Ekonomickú univerzitu v Bratislave so zameraním na marketing, medzinárodné výmeny a cestovný ruch. Do spoločnosti Kia Motors Sales Slovensko prišiel z mediálnej agentúry PHD, kde pôsobil ako Managing director a bol zodpovedný za strategické aktivity vo všetkých smeroch. Predtým pôsobil na rôznych funkciách v automobilovom priemysle, kde bol zodpovedný hlavne za produktové a komunikačné stratégie francúzskych automobilových značiek na slovenskom trhu a prispel k ich úspešnému rozvoju.