StoryEditor

Coca-Cola a McDonald's dočasne zmenili svoje logo

23.03.2020, 09:15
Autor:
pzpz
Slovinský kreatívec značke Corona odporúča, aby svoj názov vymenila.

Coca-Cola sa rozhodla využiť jeden zo svojich najväčších billboardov na najnavštevovanejšom mieste v Amerike. Na Times Square umiestnila vizuál, kde sú medzi písmenami z názvu spoločnosti výrazné medzery. Pod vizuálne upraveným názvom spoločnosti je odkaz: „Byť od seba je najlepší spôsob, ako zostať spolu.“ Reklamu vymyslela agentúra Mercado McCann.

Campaign

Adage

​Podobne logo upravil aj brazílsky McDonald's. Známe oblúky, ktoré spojením vytvárajú písmeno M oddelili. Vizuál s upraveným logom známej značky predstavila agentúra DPZ & T na sociálnych sieťach.

Adage

​Podľa prieskumu americkej spoločnosti Ace Metrix, ktorá sa zameriava na analýzu reklám, musia byť značky v tomto období opatrné. „Kľúčové bude, aby spoločnosti nielen hovorili o pandémii a menili logá, ale skutočne pomohli,“ cituje  AdAge tlačovú správu firmy. Až 75 percent respondentov v prieskume uviedlo, že značky sú zodpovedné za pomoc počas pandémie.  

Jeden odkaz v súvislosti s koronavírusom bol zverejnený na Times Square už minulý týždeň. Domácich obyvateľov New Yorku aj turistov sa rozhodol upozorniť spoluzakladateľ sociálnej siete Reddit Alexis Ohanian. Na dvoch billboardoch svietil odkaz „Zostať doma znamená zachrániť životy“, a priestor v spodnej časti veľkoplošných obrazoviek patril hashtagu #Flatten the curve, čo znamená vyrovnať krivku.
  Campaign

S celosvetovo známymi ikonami sa rozhodol pracovať slovinský kreatívec Jure Tovrljan, ktorý pracuje pre AV Studio. Vytvoril sériu upravených vizuálov, ktoré nazval „Coronavirus Logos“.

Tovrljan pre AdAge uviedol, že pri prvotnej myšlienke chcel pozmeniť logá známych značiek ako Nike, či Apple, no nebolo pre neho ľahké nájsť spôsob, ako ich upraviť.

Napriek tomu sa kreatívcovi podarilo šikovne upraviť niekoľko známych značiek tak, že sa momentálne šíria internetom a získavajú si obľubu fanúšikov.

Adweek Adweek Adage Adweek Adweek Adage

01 - Modified: 2022-05-02 07:03:53 - Feat.: - Title: Coca-Cola otvorila svoj prvý značkový obchod v Európe 02 - Modified: 2022-02-16 13:37:24 - Feat.: - Title: Coca-Cola štartuje kampaň Screentime 03 - Modified: 2022-01-25 13:31:19 - Feat.: - Title: Coca-Cola HBC má novú riaditeľku právneho oddelenia 04 - Modified: 2021-11-11 18:57:25 - Feat.: - Title: Coca-Cola má prvú vianočnú kampaň v rámci novej filozofie značky Real Magic 05 - Modified: 2021-10-05 15:03:42 - Feat.: - Title: The Coca-Cola Company ČR a SR má nového generálneho riaditeľa
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 07:59