Facebook predstavil funkcie, ktorých cieľom je podpora malých a stredných podnikov ovplyvnených pandémiou spôsobenou COVID-19.
Na Instagrame spustil nálepku „Support Small Business“, ktorá používateľom umožňuje vkladať ju do Stories tak, že vidieť miniatúry najnovších troch príspevkov instagramového profilu firmy.
Ak sa vám nálepka zobrazí v menu, kliknite na ňu a vyhľadáte firmu. Používateľ nemôže kontrolovať výber obrázkov, ktoré sa automaticky priradia.
Instagram si od novinky sľubuje jednak zvýšenie popularity podniku medzi používateľmi ale aj stimul pre firmy, aby si dali viac záležať na svojich profiloch a boli aktívnejšími a atraktívnejšími pre svojich zákazníkov. Keď nálepku použijete, váš príspevok sa objaví medzi zvýraznenými Stories. Značky môžu príbehy znovu uverejniť na svojom vlastnom profile.
Spoločnosť Facebook na svojom rovnomennej sociálnej sieti pridáva tiež odkaz na „Firmy v okolí“, ktoré pomocou údajov o polohe používateľa zobrazujú miestne podniky.
Sociálna sieť pracuje na aktualizácii nástrojov na zasielanie správ pre firmy. Správy presúva do Messengeru a uľahčí tak prepínanie medzi obchodnými a osobnými účtami.
Nedávnou novinkou, ktorá prišla v čase pandémie vhod, je nový nástroj na Instagrame – Gift Cards.
Záujemcovia si preklikom objednajú jedlo, potraviny, alebo u predajcov produktov niečo zakúpia. Dostupná je tiež možnosť zakúpenia darčekovej poukážky. Nástroj je viditeľný na instagramovom profile a je možné vkladať ho aj do Stories ako nálepku.