Značka Nike, ktorá je známa svojimi povzbudzujúcimi reklama a claimom „Just Do It“, sa rozhodla zmeniť vo svojom najnovšom spote rétoriku.
Na sociálnych sieťach zverejnila video, v ktorom vyzdvihuje činnosti, ktoré by ľudia nemali robiť: „Nepredstieraj, že v Amerike nie je problém. Neotáčaj sa rasizmu chrbtom. Nemyslite si, že nemôžete byť súčasťou zmeny. Buďme všetci súčasťou zmeny.“
Ikonický slogan známy celému svetu „ Just Do It“ hneď na začiatku videa zmení na „For once, Don't Do It.“ Za nápadom stojí agentúra Wieden + Kennedy Portland.
Spoločnosť Nike apeluje na ľudí kvôli protestom, ktoré začali v meste Minneapolise po tom, čo sa na facebooku objavilo video, ako policajný dôstojník kolenom zadusil Afroameričana Georga Floyda. Video ukazuje, ako Floyd prosí, že nemôže dýchať. Krátko na to, bol vyhlásený za mŕtveho. Policajt bol v piatok zatknutý a obvinený z vraždy.
Nike sa k rasovej diskriminácii vyjadrilo aj na 30. narodeniny vzniku claimu „Just Do It“, v roku 2018. Kontroverzná kampaň vzbudila obdivné aj nenávistné vášne keď sa hlavnou postavou reklamného spotu stal hráč amerického futbalu Colin Kaepernick.
Kaepernick vyjadril svoj názor, keď na protest proti rasovej diskriminácii počas znenia štátnej hymny pokľakol. Bývalý hráč sanfranciského klubu odmietol v roku 2016 povstať pred prípravným zápasom novej sezóny Národnej futbalovej ligy (NFL). Vzbudil vtedy viacero protestov proti policajnému násiliu na černochoch.