Influencer marketing naberá na sile, no napriek tomu môžeme pri pohľade na slovenský trh hovoriť o neprebádanom území. Položili sme preto niekoľko otázok odborníčke z prostredia mediálnych agentúr. Aké sú výhody spolupráce s influencermi a aká je budúcnosť influencer marketingu hovorí Linda Bezáková, Head of Content z Omnicom Media Group.
S: Čo je pri výbere influencera pre mediálnu agentúru prioritou?
Na prvom mieste uvediem relevantnosť. To znamená, že hľadáme synergie medzi influencerom, značkou a cieľom kampane alebo spolupráce. Sledujeme obsah influencera, jeho komunitu a reakcie. Samozrejme, čísla, ako je dosah, miera zapojenia publika, demografia, beriem ako štandard. V neposlednom rade pri finálnom výbere vychádzame aj z pomerne dlhodobých skúseností, kde zvažujeme aj ďalšie aspekty, ako je napríklad profesionalita pri spolupráci.
S: Pri akom type kampaní je vhodné osloviť influencera?
Určite sú to kampane spojené s budovaním a zvyšovaním brand awareness. Influencer oslovuje svoju komunitu veľmi adresným a autentickým spôsobom.
S: Aké dôležité podmienky musí influencer spĺňať, aby ste s ním začali spoluprácu?
V skratke? :-) Obsah, komunita, komunikačné skills v online prostredí, hodnotové natavenie a, samozrejme transparentnosť z pohľadu štatistík.
S: Na akej forme dohody pri spolupráci fungujete?
Z časového hľadiska dlhodobé, minimálne ročné spolupráce, alebo krátkodobé komunikčné projekty. Z pohľadu zmluvného vzťahu hovoríme o viacerých formách. Samozrejme, detailne definovaných :-)
S: Zásady, ktorých sa pri spolupráci s influencermi vždy držíte?
Zodpovednosť, relevancia, kreativita, autentický prístup influencera. V neposlednom rade profesionalita. Influencer je de facto mediálny kanál, aj keď verejnosť ho ešte tak úplne nevníma (myslím však, že v poslednej dobe sú už aj oni o niečo edukovanejší ako pred rokom) a z toho dôvodu, keďže má svoju mediálnu hodnotu musí spĺňať profesionálne kritériá. Hovorím o schvaľovacích procesoch, dodržiavaní termínov...
S: Aké obchodné ciele dokáže influencer naplniť lepšie ako ktorýkoľvek iný mediatyp? A ako ich meriate?
Záleží na nastavení a definovaní KPI ´s. Meriame viaceré parametre. Dosah, impresie, mieru zapojenia, CPT (cena za tisíc zobrazení), CPE (cena za zapojenie) a ďalšie.
S: Ak by ste mali percentuálne vyjadriť pomer kampaní za posledné obdobie, v ktorých bol využitý influencer a v ktorých, naopak, nie, koľko by to bolo?
30 : 70, samozrejme, v menších agentúrach môže byť pomer v prospech influencera podstatne výraznejší.
S: Aká je budúcnosť influencer marketingu? Kam sa spolupráca s influencermi ešte posunie?
Zvýši sa tlak na meranie výsledkov jednotlivých spoluprác a ROI (Return On Investments, teda návratnosť investícií).
S: Na čo si má značka pri spolupráci s influencerom dávať pozor?
Množstvo spoluprác, ktoré realizuje. Jeho uveriteľnosť pre publikum. Komunitu, ktorá sa okolo neho vytvára. A nezabúdať, že influencer má byť súčasťou stratégie a celkového mediálneho mixu.
Rozhovor je publikovaný v júlovom vydaní magazínu Stratégie.