Najväčšia anketa v slovenskom online priestore Social Awards Slovakia odštartovala. Projekt televízie Markíza dáva Slovákom priestor vyberať najvplyvnejších ľudí slovenského internetu spomedzi 192 nominovaných.
Štart ankety, ktorej cieľom je prostredníctvom hlasovania ľudí a odbornej poroty vyhodnotiť najlepších influencerov, či vlogerov na Slovensku, na tlačovej konferencii ohlásili influenceri a moderátori Veronika Cifrová-Ostrihoňová a Matej „Sajfa“ Cifra. Tí sú tiež hlavnými tvárami televízneho spotu ankety. O video sa postaral Deadline pod taktovkou Daniela GoGa Štraucha.
Nejde však iba o počet followerov a lajkov. Social Awards Slovakia prihliada na edukatívny prínos fanúšikom na sociálnych sieťach. Dôležitá je aj kreativita pri spolupráci s klientami a následná realizácia spoluprác.
„Urobiť anketu pre influencerov je nápad, ktorý sa mi zrodil v hlave asi pred rokom počas návštevy USA. Sledoval som tam intenzívnejšie, ako život influencerov ovplyvňuje ľudí a ich rozhodnutia. Tiež to, koľko času trávime na sociálnych sieťach. A preto si myslím, že rovnako ako herci, speváci, či moderátori, aj oni si zaslúžia, aby niekto poukázal na ich prínos pre spoločnosť a ocenil ich. Navyše je tu určitý presah, veď už aj herci, či moderátori sú v istej forme influencermi, bez toho by to nefungovalo,“ hovorí organizátor ankety Štefan Šperka, podľa ktorého sú podobné ankety vo svete trendom.
S vplyvom prichádza zodpovednosť
„Ľudia, ktorí majú na Instagrame, Facebooku, či YouTube silný zásah, dokážu ovplyvniť masy ľudí, no zároveň pomôcť, o čom sme sa v poslednom období presvedčili viackrát, či už išlo o charitu, alebo aj rozpútanie diskusie na vážnu tému. Zároveň chceme anketou rozšíriť povedomie o influenceroch, aby ich ľudia nevnímali len ako predajcov tovarov a služieb, ale aj ako zodpovedných ľudí, ktorí si uvedomujú, aký vplyv majú. Preto aj heslo ankety je “S vplyvom prichádza zodpovednosť.”,“ vysvetľuje Štefan Šperka.
Okrem cien v deviatich kategóriách bude v ankete Social Awards Slovakia udelená aj špeciálna cena, o ktorej rozhodne odborná porota. Tá je určená pre influencerov, ktorí majú menej ako 10 000 sledovateľov, ale ich tvorba je zameraná na vzdelávanie širokej verejnosti a zaslúži si pozornosť. Úspech v ankete Social Awards Slovakia im má dopomôcť k širšiemu publiku a výraznejšiemu úspechu.
Ako bude súťaž prebiehať
Slováci v dvojkolovom hlasovaní na webstránke www.socialawardslovakia.sk postupne rozhodnú o troch finalistoch v každej kategórii. Hlasovanie v prvom kole bude prebiehať do 31. júla. Do druhého kola postúpi v každej kategórii už iba deväť influencerov s najvyšším počtom hlasov. Hlasovanie v druhom kole bude prebiehať od 3. augusta do 15. septembra. Po skončení hlasovania postupujú do finále prví traja z každej kategórie (27 postupujúcich), pričom sa spočítajú hlasy z oboch kôl.
„Markíza je líder v televíznom vysielaní, ale čo možno mnohí nevedia, že sme líder aj v sociálnych sieťach. Dlhodobo patríme k top 10 najvplyvnejších hráčov. Spomedzi tradičných médií sme najúspešnejší. Pre nás z tohto plynie zodpovednosť a my si ju uvedomujeme. Je pre nás dôležité dať priestor ľuďom, ktorí rozvíjajú slovenský online priestor. Chceme nominovaných influencerov predstaviť masovému publiku. Markíza Plus je naša TV online platforma, ktorá má mesačne milióny pozretí,“ povedala programová riaditeľka TV Markíza Silvia Majeská.
Víťazov hlasujúci i slovenskí influenceri spoznajú 29. septembra na slávnostnom gala večeri, ktorý odvysiela Televízia Markíza na online platforme Markíza Plus.
9 kategórií, 192 nominovaných
Celkovo je v najväčšej ankete slovenského online priestoru nominovaných 192 influencerov a vlogerov. O prvenstvo budú bojovať v deviatich kategóriách: BEST PUBLIC RESPONSIBILITY, BEST TRAVEL, BEST ENTERTAINMENT, BEST LIFESTYLE and BEAUTY, BEST FOOD, BEST COMMUNITY PAGE,
BEST FITNESS and HEALTH, BEST FAMILY a NO LIMITS.