Spoločnosť Coca-Cola tento rok prvýkrát pre slovenský a český trh pripravila špeciálnu edíciu nealkoholického nápoja Sprite nesúcu názov „Hrdý Sprite“. Globálny výrobca obľúbených nápojov tak chce podporiť rovnoprávnosť, rozmanitosť a hladké začlenenie tejto komunity do spoločnosti.
„Tieto hodnoty sú pre nás záväzkom nie len interným, dôležitým pre naše podnikanie, ale tiež verejným. Aktívne podporujeme mnoho medzinárodných i lokálnych LGBT organizácii na celom svete. Naším cieľom je prepájať túto komunitu s ďalšími ľuďmi a umožniť ich stretnutia, vzájomnú komunikáciu i zábavu,“ hovorí generálna riaditeľka spoločnosti Coca-Cola Česko a Slovensko Natalia Stroe.
Coca-Cola, spoločne so svojou partnerskou botlerskou firmou Coca-Cola HBC, vyrobila pre leto 2020 špeciálnu limitovanú edíciu 400 tisíc plechoviek Spritu s názvom „Hrdý Sprite“, ktoré budú distribuované na festivale Prague Pride v Prahe ale aj v ďalších veľkých mestách v Českej a Slovenskej republike. Firma prvýkrát v histórii nahradila v tuzemsku tradičné zeleno-bielo-žlté logo dúhovými farbami, ktoré majú symbolizovať hrdosť a lásku.
„Zmenou loga chceme inšpirovať širokú verejnosť, ale i našich kolegov, aby sme sa nezaoberali genderovými rozdielmi a jednoducho milovali i oslavovali toho, kým naozaj sme. Narodili sme sa, aby sme boli autentickí, hrdí a úprimní,“ vysvetľuje Veronika Němcová, zodpovedná za spoločenskú zodpovednosť a udržateľnosť v spoločnosti Coca-Cola Company pre český a slovenský trh.
Sprite/Pride si môžu záujemcovia tiež zakúpiť prostredníctvom spoločnosti Wolt či získať vzorku v originálnych obchodoch Footshop v Bratislave a Prahe. Špeciálna edícia je zároveň súčasťou projektu Každá plechovka sa počíta – z prázdnych obalov vznikne skulptúra srdca v duchu sloganu „z plechovky sa má stať opäť plechovka“. Iniciatíva takto upozorňuje na dôležitosť recyklácie hliníkových materiálov.
Spoločnosť Coca-Cola sa dlhodobo zasadzuje za ochranu pred diskrimináciou kvôli sexuálnej orientácii či genderovej identite. Od roku 2006 v tejto oblasti pravidelne získava sto percent v indexe rovnoprávnosti Rady pre ľudské práva (HRC) pri OSN. V roku 2017 firma podporila kampaň za uzavretie manželstva párov rovnakého pohlavia v Austrálii a po prvýkrát za 131 rokov prepožičala svoje ikonické logo dobrej veci. Namiesto tradičného nápisu Coca-Cola sa na etiketách objavilo slovo láska. Vlani spoločnosť sponzorovala medzinárodné stretnutie LGBT komunity WorldPride v New Yorku a budúci rok sa bude na tejto akcii angažovať v dánskej Kodani.
V posledných rokoch Coca-Cola zabezpečila, aby bola aj LGBT komunita zahrnutá do štandardnej zdravotnej a rodinnej politiky firmy. V roku 2011 začala ponúkať zdravotné poistenie zástupcom transgenderu, od roku 2015 pomáha v USA s daňovými nákladmi zamestnancov, ktorých životný partneri sú rovnakého pohlavia a žijú v štátoch, ktoré takéto manželstvo neuznávajú, a v roku 2017 zaviedla platenú rodičovskú dovolenku, ktorá sa vzťahuje aj na homosexuálne páry.