S advokátom Dušanom Nitschneiderom sme sa rozprávali o regulácii reklamy na Instagrame. Tvrdí, že na poli sociálnych sietí sa zákon stráca a je potrebné okolo tejto témy rozprúdiť diskusiu. Trh influencer marketingu sa zväčšuje, a preto by zodpovednosť nemala zostať iba na zadávateľoch.
S: V akej fáze je regulácia reklamy na Instagrame na Slovensku?
Regulácia je v plienkach. V zásade platí zákon o reklame, ktorý platí pre všetkých a všetky formy reklamy, hoci sa tam slovo influencer nespomína. Na poli sociálnych sietí sa zákon akoby stráca. Okrem spomenutého zákona a etického kódexu Rady pre reklamu, nič ucelene nereguluje ani klasickú reklamu, nieto ešte reklamu na sociálnych sieťach. V časopise vám minimálne vizuálne padne do oka, že ide o reklamnú dvojstránku, takisto pri online článku rozoznáte banner, avšak pri príspevkoch na sociálnych sieťach reklama nie je oddelená, respektíve rozpoznateľná na prvý pohľad nijako.
S: Ako teda používateľ rozozná, že nejde o súkromný obsah používateľa, ale o reklamu?
To je otázka. Keď si pozerám akýkoľvek profil na Instagrame, neviem jasne rozlíšiť, či i...
Zostáva vám 85% na dočítanie.