StoryEditor

Nepodceňujte silu komunikácie. Akých chýb sa treba vyvarovať v krízovom období?

14.08.2020, 10:35
Koronakríza so sebou priniesla aj home office, znižovanie platov či prepúšťanie. Akých chýb by sa mali zamestnávatelia vyvarovať pri ich komunikácii so zamestnancami?

Žijeme v krízovom období. Hoci koronakríza zasiahla nie každú firmu a segment rovnakým spôsobom, dôsledky ekonomickej krízy, ktorú pandémia Covidu-19 spôsobila, pocíti celý trh. Väčšina firiem sa musela alebo bude musieť vyrovnať s novým fenoménom a so systémom práce home office, so znižovaním platov, či dokonca s prepúšťaním. Ako hovoriť o obavách zamestnancov, či už sú oprávnené, alebo ich eliminovať, ak takéto riziko nehrozí?

Opýtali sme sa odborníkov z PR agentúr, aká by mala byť v krízovom období komunikácia zamestnávateľov so zamestnancami a akých chýb sa vyvarovať pri riešení problémov a informovaní o nepríjemných záležitostiach. V dnešnom článku sa pozrieme na nový fenomén práce z domu, v ďalšom prinesieme odporúčania, akých chýb v komunikácii sa vyvarovať pri znižovaní platov a prepúšťaní.

Ako správne komunikovať so zamestnancami pracujúcimi z domu a akých chýb sa vyvarovať? Mali by zamestnávatelia ponúknuť nejaké benefity tým zamestnancom, ktorých sa home office netýka?

Home office nie je benefit alebo dovolenka

archív
Daniel Bradáč
Owner a Managing partner Generations

Ako by sme mali komunikovať: Predovšetkým pravidelne a transparentne. Pre mnohé firmy bola vzniknutá situácia len obrovský nezvyk. Práca z domu je náročnejšia na sledovanie času, interakciu a spätnú väzbu. Zamestnanec doma má pocit, že robí často aj viac ako v práci, kde má ten čas presne vymedzený miestom a svojou prítomnosťou. Na druhej strane zamestnávateľ máva nezriedka pocit, že zamestnanec je na akejsi polodovolenke – polopráci. Nevidí ho, a teda ho nemôže dôsledne kontrolovať. Neexistuje lepšie riešenie ako komunikácia, pravidlá a dôvera. A nakoniec, samozrejme, dobre odvedená práca.

A či by mali zamestnávatelia ponúknuť nejaké benefity zamestnancom, ktorých sa home office netýka? Skôr nie. Home office určuje len miesto výkonu práce. Nie je to benefit alebo dovolenka. Ak je práca zamestnanca založená iba na jeho výkone bez inter...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-08-10 13:20:44 - Feat.: - Title: PR ako „panské huncútstvo“? Naopak. Pre rozvíjajúce sa firmy môže byť užitočnejší, než si myslíte 02 - Modified: 2023-04-17 07:40:36 - Feat.: - Title: Boj o talenty v PR branži zatiaľ vyzerá na remízu 03 - Modified: 2022-11-29 15:45:08 - Feat.: - Title: PR sa darí ako nikdy predtým. Odvetvie hovorí o nových výzvach 04 - Modified: 2022-06-02 09:29:39 - Feat.: - Title: Ročenka PR agentúry: V čom v súčasnosti spočíva hodnota PR pre firmy? 05 - Modified: 2022-03-10 14:20:56 - Feat.: - Title: Ľudia z agentúry hľadajú spôsob, ako si zachrániť život, hovorí Svetlana Sverchkova z ukrajinskej PR agentúry
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. november 2024 01:00