Agentúra MNForce pravidelne monitoruje zmenu spotrebiteľského správania počas koronakrízy. V kontinuálnom prieskume sa zameriava na ekonomickú situáciu domácností a vývoj útrat za rôzne produktové kategórie na reprezentatívnej vzorke respondentov bratislavského kraja podľa pohlavia, veku a príjmu.
Podľa výsledkov posledného prieskumu realizovaného v druhom augustovom týždni sa pozvoľne prejavuje optimizmus bratislavských spotrebiteľov, hoci aj v auguste očakáva približne štvrtina zníženie svojich výdavkov.
Podiel domácností, ktoré tento mesiac odkladajú výdavky za tovar dlhodobej spotreby je veľmi podobný ako v júli, najčastejšie sa odkladá nákup oblečenia.
V porovnaní s dobou pred Covidom-19 si však menej ľudí zriaďuje nové bankové produkty priamo na pobočke banky a namiesto toho začína preferovať online služby.
Ako minulý mesiac, tak aj v auguste, viac ako 50 percent domácností obmedzuje výdavky v nákupných centrách. Nárast predaja online sa drží okolo 20 percent.
Celkový sentiment zostáva rovnaký, takmer dve tretiny spotrebiteľov v Bratislave teraz očakáva že ich ekonomická situácia nebude za šesť mesiacov horšia.
A aké sú očakávania rodičov zo začiatku škoského roka? Bratislavčania očakávajú, že štvrtinu z nového školského roka deti strávia výučbou z domova.
Monitorovanie domácností a porovnanie útraty za rôzne produktové kategórie realizovala agentúra MNFORCE na reprezentatívnej vzorke 300 respondentov. Odpovede boli zbierané online dotazníkom v druhom augustovom týždni.