Ako sa darí influencer marketingu na Slovensku a ako dokáže platforma Lafluence zefektívniť spoluprácu zadávateľa a tvorcu obsahu, nám v rozhovore zodpovedal CEO Lafluence Peter Varga.
S: O platforme Lafluence hovoríte ako o trhu, kde prebieha komunikácia medzi influencerom a značkou. Predstavte nám ju.
Lafluence sme spustili na jeseň v roku 2017. Naším poslaním je inovovať technológie, ktoré výrazne posilnia influencer marketing. Pôsobíme akoby v troch väčších oblastiach. Prvou je vyberanie vhodného influencera, druhou manažment spolupráce a treťou jej vyhodnotenie. Fungujeme ako online trhovisko, kde na jednej strane sú značky a na druhej zadávatelia. Momentálne máme približne 1 200 registrovaných značiek a 1 800 registrovaných influencerov v Česku aj na Slovensku. Našou misiou je zefektívniť trh influence marketingu.
S: Koľko z 1 800 registrovaných tvoria Slováci?
Asi 10 – 15 percent. Rozdiel je aj v tom, koľko je prihlásených a koľko monitorujeme. V databáze máme aj 5 000 profilov, ktoré monitorujeme, ako sa vyvíjajú, a postupne ich prihlasujeme.
S: Ako sa online tvorca zaradí na platformu? Aké podmienky musí spĺňať?
Momentálne je to hranica 3 000 followerov na nami podporovanej sieti, čiže Instagram, YouTube, Facebook a blogy. Postupne podľa preferencií dopĺňame to, čo je pre zadávateľov atraktívne. Trend hrá prím Instagramu, 90 percent spoluprác je na tejto sociálnej sieti.
S: Ako to na vašom online trhovisku funguje?
Agentúra alebo samotný brand vytvorí na Lafluence kampaň, opíše marketingový brief a formulárom sa dopýtame ďalšie náležitosti ako timing, cieľ a preferencie značky. Následne ponuku zobrazíme na online nástenke, kde sa môžu online tvorcovia v prípade záujmu prihlásiť zaslaním ponuky na spoluprácu. Zadávateľ vidí, kto sa na dané zadanie prihlásil, a môže si pozrieť každú ponuku daného tvorcu. Dostupné je tiež real time chatovanie či posielanie príloh priamo na platforme. Pre zadávateľa máme dostupné dáta o influencerovi, takže ak sa rozhodne pre potvrdenie, máme integrovanú aj platobnú bránu. Samozrejmosťou sú legálne štandardné podmienky pre spoluprácu, medzi dvoma stranami automaticky vznikne zmluva o spolupráci a následne influencer posiela linky na schválenie kreatívneho výstupu. Ak spolupráca prebehne p...
Zostáva vám 85% na dočítanie.