Slovenská reklama má opäť potenciál uspieť v zahraničí.
Tri shortlisty na prestížnej európskej súťaži efektivity EuroEffie 2020 získala agentúra TRIAD. V kategórii Positive change sa pokúsi uspieť s prácou Terapia šetrením, ktorú pripravila pre VÚB.
Dvoch nominantov na kov má TRIAD za kampaň pre Absolut. Keďže práca bola ocenená v roku 2019 na slovenskej Effie, získala tak vstupenku na EuroEffie, ktorú premenila na shortlist v kategóriách Best of the best - Positive change a Best of the best - Small budget.
Kampaň Hrášková polievka z dielne Wiktor Leo Burnett sa taktiež dostala medzi najlepšie európske práce. Shortlist na kov sa pokúsi premeniť v kategórii Positive change.
Práca vznikla v spolupráci s Ministerstvom zdravotníctva SR a spoločnosťou Lidl. Úspešná bola aj na tohtoročnej súťaži kreativity Zlatý klinec, z ktorej si odniesla tri zlaté kovy v kategóriách Kampaň, Media a Kreativita v PR kampani. Pre agentúru Wiktor Leo Burnett by v prípade získania kovu išli o prvý úspech v tejto súťaži.
Víťazov spomedzi 52 finalistov EuroEffie 2020 spoznáme 16. až 17. novembra.
Slovensko uspelo na súťaži EuroEffie už v piatich ročníkoch. Posledné dva roky nám ocenenie domov priniesla agentúra TRIAD. Na EuroEffie 2019 bodovala s kampaňou pre klienta Absolut - Slovensko žije všetkými farbami. Agentúra si odniesla striebro v kategórii Positive change - Brands For Good.
Rok predtým, v roku 2018, získal TRIAD rovno dva cenné kovy za práce 17. november pre klienta O2. V kategórii Carpe Diem získala agentúra zlatú Effie a v kategórii IT/Telco - striebornú Effie. Bolo to v histórii slovenskej reklamy prvýkrát, čo slovenská agentúra získala na EuroEffie v jednom ročníku dve ocenenia naraz.
V roku 2017 premenila shortlist na bronz agentúra Zaraguza, ktorej ocenenie priniesol kamarát šušlavého psa. „pán Meflón“ od Kofoly. Už v roku 2016 sa Zaraguze podarilo získať na EuroEffie kov, konkrétne zlato, v kategórii „small budget“- za prácu „Ftefan“- šušlavého psa pre klienta Kofola Česko-Slovensko.
Bodovať na EuroEffie za Slovensko sa prvýkrát podarilo v roku 2012 ako prvej agentúre MUW: Digital (MUW Saatchi&Saatchi), ktorá získala v Bruseli bronz. Bolo to za prácu pre klienta ZUNO banka a jeho uvedenie na trh.