Takmer tretina spotrebiteľov v Bratislavskom kraji sa po výraznom znížení výdavkov v októbri vracia na hodnoty počas pandémie. Medzimesačne sa zlepšil aj celkový sentiment spotrebiteľov, hoci približne tretina očakáva že ich ekonomická situácia bude o šesť mesiacov horšia.
Napriek tomu viac ako polovica domácností (58 percent) očakáva, že nakúpi darčeky za rovnakú alebo vyššiu cenu ako predchádzajúce Vianoce.
Po výraznom znížení spotreby v októbri sa podiel spotrebiteľov Bratislavskom kraji, ktorí obmedzujú svoje výdavky, vracia k 30 percentám, čo je stabilná hodnota počas pandémie.
Podiel domácností, ktoré v novembri odkladali výdavky dlhodobej spotreby je
štatisticky rovnaký ako v októbri. Spotrebitelia najviac zvažujú nákup oblečenia, elektroniky a nábytku.
S obmedzeniami pri nákupe v obchodných centrách sa zvýšil podiel nákupov online
nad 30 percent, čo je najvyšší podiel zaznamenaný počas pandémie.
Celkový sentiment domácností sa zlepšil, viac ako polovica v Bratislavskom kraji (58 percent) očakáva, že nakúpi darčeky za rovnakú alebo vyššiu cenu ako predchádzajúce Vianoce.
Respondenti sa v prieskume vyjadrovali aj k svojej spokojnosti s online výučbou detí počas posledného lockdownu. Tretina respondentov sa vyjadrila neutrálne, prevažuje však podiel respondentov, ktorí sú s výčbou nespokojní (takmer 40 percent). Rodičov, ktorí vyjadrili s výčbou počas lockdownu spokojnosť, bola štvrtina.
Prieskum MNFORCE monitoruje pravidelne spotrebiteľskú náladu domácnosti v Bratislavskom kraji. Reprezentatívna vzorka 300 respondentov podľa pohlavia, veku a príjmu odpovedá online dotazníkem periodicky 2. týždeň od apríla až novembra 2020.