StoryEditor

Prieskum: Na darčekoch šetriť nebudeme, napriek horšej ekonomickej situácii

30.11.2020, 10:30
Autor:
redred
Vyplýva to z prieskumu spotrebiteľskej nálady počas pandémie Covidu-19.

Takmer tretina spotrebiteľov v Bratislavskom kraji sa po výraznom znížení výdavkov v októbri vracia na hodnoty počas pandémie. Medzimesačne sa zlepšil aj celkový sentiment spotrebiteľov, hoci približne tretina očakáva že ich ekonomická situácia bude o šesť mesiacov horšia.

Napriek tomu viac ako polovica domácností (58 percent) očakáva, že nakúpi darčeky za rovnakú alebo vyššiu cenu ako predchádzajúce Vianoce.

Po výraznom znížení spotreby v októbri sa podiel spotrebiteľov  Bratislavskom kraji, ktorí obmedzujú svoje výdavky, vracia k 30 percentám, čo je stabilná hodnota počas pandémie.

MNFORCE / Prieskum spotrebiteľskej nálady v Bratislavskom kraji

​Podiel domácností, ktoré v novembri odkladali výdavky dlhodobej spotreby je
štatisticky rovnaký ako v októbri. Spotrebitelia najviac zvažujú nákup oblečenia, elektroniky a nábytku. 

MNFORCE / Prieskum spotrebiteľskej nálady v Bratislavskom kraji

​S obmedzeniami pri nákupe v obchodných centrách sa zvýšil podiel nákupov online
nad 30 percent, čo je najvyšší podiel zaznamenaný počas pandémie.

MNFORCE / Prieskum spotrebiteľskej nálady v Bratislavskom kraji

Celkový sentiment domácností sa zlepšil, viac ako polovica v Bratislavskom kraji (58 percent) očakáva, že nakúpi darčeky za rovnakú alebo vyššiu cenu ako predchádzajúce Vianoce.

MNFORCE / Prieskum spotrebiteľskej nálady v Bratislavskom kraji

​Respondenti sa v prieskume vyjadrovali aj k svojej spokojnosti s online výučbou detí počas posledného lockdownu. Tretina respondentov sa vyjadrila neutrálne, prevažuje však podiel respondentov, ktorí sú s výčbou nespokojní (takmer 40 percent). Rodičov, ktorí vyjadrili s výčbou počas lockdownu spokojnosť, bola štvrtina.

MNFORCE / Prieskum spotrebiteľskej nálady v Bratislavskom kraji

​Prieskum MNFORCE monitoruje pravidelne spotrebiteľskú náladu domácnosti v Bratislavskom kraji. Reprezentatívna vzorka 300 respondentov podľa pohlavia, veku a príjmu odpovedá online dotazníkem periodicky 2. týždeň od apríla až novembra 2020.

01 - Modified: 2020-08-26 12:43:08 - Feat.: 0 - Title: Prieskum: Ako mení Covid-19 naše zvyklosti? Výdavky príliš neznižujeme, zvykli sme si na online bankové služby 02 - Modified: 2020-07-02 15:00:47 - Feat.: 0 - Title: Prieskum: Optimizmus spotrebiteľov rastie pomaly, svoje výdavky aj naďalej zvažujú 03 - Modified: 2020-06-09 12:17:29 - Feat.: 0 - Title: Prieskum: Optimizmus spotrebiteľov rastie pomaly, viacej šetriť bude tretina domácností 04 - Modified: 2020-05-18 08:08:55 - Feat.: 0 - Title: Prieskum: Sme skeptickí, zlepšenie svojej ekonomickej situácie nečakáme ani o pol roka
01 - Modified: 2023-08-24 08:14:14 - Feat.: - Title: Prieskum: Dve tretiny vydavateľov sa pripravujú na obdobie bez cookies v roku 2023 02 - Modified: 2023-06-07 06:40:41 - Feat.: - Title: Prieskum o kráse: Do módy sa vracia prirodzenosť 03 - Modified: 2023-05-31 10:23:43 - Feat.: - Title: Pre tri štvrtiny Slovákov je pri online nakupovaní dôležitá rýchlosť doručenia 04 - Modified: 2022-09-14 10:20:02 - Feat.: - Title: 2muse Talks: Dobrý prieskum dokáže priniesť kvalitné dáta a pomôcť aj v komunálnych voľbách 05 - Modified: 2022-08-19 03:43:01 - Feat.: - Title: Prieskum: Ktoré značky pív obľubujú Slováci?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 03:56