Ocenenie Marketér roka bolo tento rok udelené už štvrtýkrát. Cieľom vyhlasovateľa, ktorým je občianske združenie Ľudia z marketingu, je posilniť vnímanie roly zadávateľa v marketingovom mixe a vybudovať komunitu expertov, ktorých úmyslom je kultivovať prostredie marketingu na Slovensku.
Z nominovaných získal cenu Branislav Brzula, marketingový riaditeľ Lidl SR.
Branislav Brzula po ukončení štúdia nastúpil v roku 2009 do spoločnosti Lidl na pozíciu vedúceho oddelenia reklamy. Hneď v roku 2010 sa podieľal na budovaní nového slovenského tímu po oddelení od českého manažmentu. V roku 2014 prevzal zodpovednosť za úsek reklamy a marketingu, ktoré vedie do dnešného dňa.
Za jedenásť rokov v Lidli stál za uvedením kampane Jednotka v čerstvosti či porovnávacou kampaňou Máme vlastné značky, máme vlastné ceny. Podieľal sa tiež na projekte Kuchyňa Lidla, ktorá svojou exekúciou a intenzitou nemala v danom segmente na Slovensku konkurenciu. Podieľal sa taktiež na kampani Hrášková polievka, ktorá na Effie Awards 2020 získala zlaté ocenenie.
"Marketér roka 2020 získal ocenenie za dlhodobé povyšovanie značky, za odvahu, zodpovednosť a inovácie. Za to, že v Lidli neustále pracujú a každý rok sú lepší," odôvodnili ocenenie Ľudia z marketingu.
Marketér roka 2020 mal v tomto roku pozmenené pravidlá. Vyhlasovateľ, ktorým je združenie Ľudia z marketingu, sa rozhodol nominovaných aj víťaza vyberať podľa svojho uváženia, bez zverejňovania shortlistu nominovaných, ako to bolo doteraz.
„Mali sme už pocit, že za tie tri roky sme ocenenie potrebovali posunúť viac od odbornej verejnosti mimo združenia ku komunite marketérov, ktorá je sama o sebe dostatočne kvalifikovaná na to, aby vybrala nominácie a aj o nich rozhodla. Združenie Ľudia z marketingu funguje štyri roky a za ten čas sme vďaka otvorenej diskusii a pravidelným stretnutiam dospeli do ďalšieho štádia, ktorého cieľom je aj posilňovanie prestíže značky Marketér roka,“ povedala Dáša Juríková, prezidentka združenia Ľudia z marketingu a riaditeľka odboru stratégie a rozvoja značky zo Slovenskej sporiteľne.
Ako prvý, v roku 2017, získal ocenenie Igor Tóth, riaditeľ marketingu O2 Slovakia. Pod jeho vedením uviedol operátor O2 mimoriadne silnú a mnohými domácimi aj zahraničnými súťažami oceňovanú kampaň 17. november a významným počinom roka 2017 bola aj výmena dlhodobo úspešného konceptu Maňušky.
V roku 2018 sa stal Marketérom roka Juraj Holub, marketingový riaditeľ v spoločnosti Slido, ktorej sa podarilo spraviť viac ako 160-tisíc eventov po svete interaktívnejšími. Juraj je odborník na dizajnovanie efektívnych mítingov a ich následnú modernizáciu. Za svoje aktivity získal v eventovom odvetví ocenenia na svetových podujatiach v Barcelone, Vancouveri aj v New Yorku.
Minulý rok si ocenenie prevzala Dáša Juríková, riaditeľka odboru stratégie a rozvoja značky zo Slovenskej sporiteľne. Pod jej vedením značka zmenila komunikačný pozicioning a rozhodla sa, že nebude prispievať k vizuálnemu smogu vo verejnom priestranstve.