UNIQA spustila silnú reklamnú kampaň, ktorá komunikuje spájanie spoločností UNIQA a AXA. Rozsahom aj nákladmi ide o najväčšiu kampaň UNIQA za posledné roky a bude trvať takmer tri mesiace - od polovice januára 2021 do konca marca. Kampaň štartuje v televízii, rozhlase a v online priestore prakticky okamžite po tom, ako boli všetky pobočky AXA preznačené na UNIQA a logo AXA postupne opúšťa slovenský trh.
Cieľom kampane je informovať verejnosť o spojení dvoch značiek do UNIQA s jediným cieľom – ponúknuť lepšie služby trom miliónom klientov na českom a slovenskom trhu. Pri jej tvorbe významne pomohla analýza klientov AXA aj UNIQA, ktorá ukázala, že zákazníci oboch spoločností majú množstvo spoločných charakteristík. Integračná kampaň je zároveň prvou spoločnou komunikačnou aktivitou oboch tímov UNIQA a AXA.
Centrom kampane je televízny spot, ktorý je spoločný pre slovenský aj český trh, rozdiel je len v ambasádoroch, ktorí značku a spojenie komunikujú. Na Slovensku lyžiarska hviezda Petra Vlhová, v Česku šampión vo vodnom slalome Jiří Prskavec. Obaja športovci sú tvárami UNIQA už niekoľko rokov.
„Kreatívny koncept je postavený na spájaní dvoch svetov predstavujúcich dve silné značky, ktoré sú vizuálne reprezentované rozdeleným obrazom, spoločne však vytvárajú jeden celok. Hlavná myšlienka spotu „Život je lepší, keď sme spolu“, je prezentovaná cez rýmovaný voice over, ktorý odlišuje náš integračný spot od iných reklám a robí ho zapamätateľnejším,“ vysvetľuje marketingová riaditeľka UNIQA Silvia Vlasková.
Kampaň bude nasadená aj v rádiách, kde spot na propagáciu spájania využíva možnosti zvuku. „Aj rádiová verzia spotu je rýmovaná a s motívom spájania dvoch svetov do celku pracuje cez využitie stereo možnosti zvuku. Mužský a ženský hlas začnú hovoriť na striedačku, každý z inej strany, počas spotu sa však postupne spoja do jedného zvukového výstupu,“ vysvetľuje Silvia Vlasková.
Vo februári pribudne do kampane aj online bannerová reklama na top slovenských spravodajských weboch, ale tiež na Youtube a sociálnych sieťach. Bude presne cielená na súčasných a potenciálnych klientov podľa ich správania na internete, záujmov a socio-demografických znakov. Outdorová reklama podporí spájanie značiek počas februára a marca. Práve online a outdoorová časť kampane významne dopĺňa komunikáciu smerom na ľudí, ktorí nie sú televíznymi divákmi ani nepočúvajú štandardne rádio.
"Naším hlavným komunikačným cieľom je informovať klientov a verejnosť o spojení skúseností a know-how dvoch značiek do UNIQA. Vzniká tak ešte silnejší subjekt v poistení a dôchodkovom zabezpečení. Pre zákazníkov sú to niekedy citlivé a komplikované témy, teraz však pre ne získavajú ešte relevantnejšieho partnera,“ hovorí riaditeľ komunikácie UNIQA Oskar Sekereš.
Kreatívny koncept celej kampane vytvorila agentúra TRIAD a produkčne ju zastrešoval Hitchhikers films. Televízny spot režíroval Tomáš Rehořek. Médiá nakupovala agentúra Mindshare. Hlavný vizuál kampane sme pripravovali so známym fotografom Jakubom Klimom.