Nezisková organizácia Deťom s rakovinou už roky pomáha chorým deťom a ich rodičom statočne bojovať so zákernou chorobou predovšetkým vďaka príspevkom od darcov. Každoročne získané 2 percentá z daní sú pre Deťom s rakovinou kľúčové nielen na zlepšenie kvality ich práce, ale taktiež nevyhnutné na bežný chod kliniky. Nový TV spot preto primárne vyzýva verejnosť na darovanie 2 percent. Samozrejme, cieľom celej kampane je takisto vzbudiť záujem o tému detskej rakoviny.
Kampaň vznikla v reklamnej agentúre MullenLowe GGK v spolupráci s Laurinc Studio.
V hlavnej úlohe spotu je plyšový maco. Agentúra prostredníctvom tohto symbolu komunikuje hlavnú ideu kampane: Naša pomoc rastie s vašou podporou. Plyšový macko je zároveň symbolom organizácie, nájdete ho aj v logu neziskovky.
„Tvorba kampane pre n.o. Deťom s rakovinou bola výnimočná. Od vymýšľania po točenie. Všetko sa dialo trochu inak ako bežne. Vymýšľala celá agentúra a do procesu sa aktívne zapojil aj režisér Dano Laurinc. Klient nám po celý čas dôveroval a dokonca nás nechal, pre dobro veci, zmeniť už vymyslené. Točenie bolo špeciálne nielen rýchlosťou, v akej muselo všetko vzniknúť, a koronou, ktorá už tradične všetko komplikovala, ale aj ľuďmi, ktorí sa do projektu zapojili. Oliver Fillner a LVGNC Studios skomponovali hudbu a Martin Chlpík s tímom vykresali autentickú a zároveň výtvarnú nemocničnú atmosféru. Točili sme v priestoroch, kde sa teplota nepohla nad desať stupňov Celzia. Našťastie sa to na výsledku neodrazilo a do sveta ide pozitívne video o tom, že rakovina je choroba, ktorá sa dá účinne liečiť,” približuje výrobu kampane kreatívny riaditeľ Ondrej Kořínek, ktorý sa podieľal ešte na kampani.
V súčasnosti už pre MullenLowe GGK pracuje nový kreatívny riaditeľ Vladimír Slivka. Ondrej Kořínek prijal ponuku v Zaraguze.
Na kampani sa podieľala reklamná agentúra MullenLowe GGK, po produkčnej stránke ju zastrešilo Laurinc Studio na čele s režisérom Danom Laurincom a Oliver Fillner a LVGNC Studios skomponovali hudbu. Kampaň pozostáva z TV spotu, rádio spotu, OOH-čiek, ktoré budú umiestnené po celom Slovensku, a taktiež z online formátov.
„Spolupráca s GGK a ďalšími partnermi, ktorí sa na projekte pre neziskovú organizáciu Deťom s rakovinou podieľali, vyústila do pekne spracovanej optimistickej kampane. Posolstvo našej organizácie komunikuje citlivým a zrozumiteľným spôsobom. Veľmi si vážime nielen aktívny, profesionálny a etický prístup počas celého plánovania a výroby kampane, ale hlavne chuť a odhodlanie kreatívcov počúvať, porozumieť a prispieť k dobrej veci. Ďakujeme kreatívnej agentúre MullenLowe GGK, ktorá pre nás pripravila silnú kampaň bez nároku na honorár. Takisto ďakujeme ľuďom z Laurinc Studio, štúdiu LVGNC, herečke Marte Maťovej, v neposlednom rade detskej herečke Aničke, ktorá si kvôli našej kampani ostrihala vlásky, a všetkým zapojeným. Vnímali sme to ako taký list Ježiškovi. Zaželali sme si, schválili návrh a čakali, čo si rozbalíme. Z výsledku sme boli dojatí a so zimomriavkami. Ďakujeme.” hovorí Daša Malá Fabšíková, riaditeľka neziskovej organizácie Deťom s rakovinou.
Vizitka kampane:
Klient: Deťom s rakovinou n.o.
Creative director: Ondrej Kořínek, Vlado Slivka
Copywriter: Ondrej Kořínek, Vlado Slivka, Lenka Včelová
Creative support: Ivan Horváth
Art director: Ľuboš Kips
Strategy planner: Robert Cyprich
Account manager: Katarína Uhríková
Réžia: Daniel Laurinc
Produkcia: Laurinc Studio
Producent: Viktor Šesták
Hudba: Oliver Fillner & LVGNC Studios