StoryEditor

Advokát Nitschneider: Predpisy reklamného práva obsahujú veľa subjektivity

12.05.2021, 08:50
V rozhovore sme sa pýtali aj na porovnávaciu či klamlivú reklamu a nevedomosti v zákone o reklame.

S advokátom Dušanom Nitschneiderom sme sa rozprávali, ako sa pravidlá pre reklamu dodržiavajú na Slovensku, a aj o tom, aké regulácie platia pre porovnávaciu reklamu a kedy už môžeme hovoriť o klamlivej reklame.

Ako sme na tom na Slovensku s dodržiavaním pravidiel týkajúcich sa reklamy?

Myslím si, že situácia je skôr lepšia ako horšia, bez akýchkoľvek štatistík cítim, že reklamné pravidlá sa väčšinou rešpektujú. Skôr to vnímam tak, že aj keď sústavne prebiehajú rôzne konania alebo sú podnety na Radu pre reklamu od konkurentov alebo verejnosti, je to nevyhnutný samočistiaci proces. Ak istej skupine Slovákov prekáža, že v reklame je obnažená žena a dajú podnet na Radu pre reklamu, neznamená to, že sa reklama nedrží etického kódexu alebo zákona o reklame. Rada pre reklamu ako orgán reklamnej samosprávy nie je štátny orgán, a preto nemá právo na udeľovanie pokút, ale zabezpečuje proces čistenia a dodržiavania morálky v reklame. Nejde o striktné pravidlá a je dobre, že sa formujú spolu s tým, ako sa vyvíja spoločnosť. Ak Arbitrážna komisia RPR nález označí za opodstatnený, jej názor zadávatelia väčšinou rešpektujú a upravia reklamu podľa odporúčaní. Ak by som to mal zhrnúť, čo sa týka predpisov a regulácie v rámci reklamy, dovolím si tvrdiť, že sme na tom dobre.

Ak sme na tom dobre, mohli by sme byť o niečo lepšie, čo by tomu pomohlo?


Paradoxne si myslím, že tomu, aby sme na tom boli ešte lepšie, by mohlo pomôcť viac podnetov a konaní na Rade pre reklamu. V ich nálezoch by bolo viac názorov a informácií do budúcnosti. Pokiaľ ide o súdnu obranu a ochranu, tam by jednoznačne pomohlo zrýchlenie a skrátenie konaní. To je však problém všetkých oblastí práva, nielen oblasti reklamy.

Ako majú procesy regulácie reklamy nastavené iné krajiny?


Napríklad v Maďarsku a Bulharsku plní funkciu s...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2020-08-11 12:23:16 - Feat.: 0 - Title: Označenie reklamy na sociálnej sieti nie je za trest, upozorňuje advokát
01 - Modified: 2024-03-04 14:22:09 - Feat.: - Title: Sociálne médiá ako hnacia sila ekonomického rastu a konzumu 02 - Modified: 2024-01-08 09:00:00 - Feat.: - Title: Umelá inteligencia do produkcie spotov zatiaľ nezasiahla 03 - Modified: 2023-12-28 23:00:00 - Feat.: - Title: Alex Prochyra:,,Biznisy, ktoré pozvú svojich zákazníkov do hrdinského príbehu rastú." 04 - Modified: 2023-10-29 23:00:00 - Feat.: - Title: Power of Sound 05 - Modified: 2023-10-27 08:10:14 - Feat.: - Title: Digitálny stage na Stratégie Fórum ukázal, že reklama v podcaste naberá na sile
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. apríl 2024 13:14