Spoločnosť Danone uvádza na trh novinku pod vlastnou značkou. Jogurtová novinka v ekologickom tégliku s príbehom na zadnej strane obalu nabádajúcim na recyklovanie, napĺňa firemnú stratégiu Jedna planéta. Jedno zdravie (One Planet. One Health).
Spoločnosť Danone zvolila príchute ako jahoda, marhuľa, čokoláda a dostupný je aj biely neochutený variant. Spotrebitelia sa tak môžu tešiť na jogurt s veľkými kúskami ovocia, vyrobený v českom závode v Benešove, ku ktorému sa budú neustále vracať. Výrobok sa bude vyvážať aj do Maďarska.
Výrobca zvolil obal z potlačeného polypropylénu (PP), ktorý je 100 percentne recyklovateľný. Téglik neobsahuje plastovú ani papierovú vonkajšiu vrstvu, ktorá by síce bola vizuálne atraktívnejšia, ale sťažila by následnú recykláciu.
Súčasťou uvádzania nového jogurtu Danone na trh je aj edukácia spotrebiteľov o cirkulárnej ekonomike. „V rámci komunikácie tejto novinky nabádame spotrebiteľa vychutnať si jogurt a následne obal správne separovať, aby dostal šancu na recykláciu. Uvedomujeme si našu zodpovednosť za obaly, ktoré prinášame na trh, a chceme podporiť obehovú ekonomiku,“ uviedol Jakub Špiller, Commercial Development Manager CZ&SK v Danone. Na obale samotného jogurtu je uvedený QR kód, ktorý vyzýva všetkých o zapojenie sa do stratégie spoločnosti Danone „Jedna planéta. Jedno zdravie“.
„Udržateľnosť, či už v zmysle ochrany životného prostredia alebo podpory zdravia, je pre nás veľkou témou. Okrem použitia recyklovateľného obalu sme sa preto rozhodli na obal Danone jogurtu uviesť aj nutričné označovanie NutriScore, ktorým chceme spotrebiteľom zjednodušiť orientáciu v rámci správnej výživy,“ dodal Špiller.