Festival Cannes Lions 2021 je už síce za nami, no bola by škoda, keby sme na ocenené práce hneď zabudli. Každý deň vám preto Stratégie prinášajú jednu reklamu, ktorá srší kreativitou a možno vás dokáže inšpirovať.
Dnes sa pozrieme na príbeh včely influencerky. Kampaň vytvorená parížskou agentúrou Publicis Conseil pre spoločnosť Fondation de France získala v Cannes jedného zlatého, dvoch strieborných a dvoch bronzových levov. V kategórii Social & Influencer vyčnievala vďaka originálnej postavičke Bee, ktorá sa prihovárala fanúšikom na Instagrame, nech bojujú za záchranu jej druhu.
Na profile @bee_nfluencer pravidelne pribúdali nielen vzdelávacie príspevky, ale tiež selfies, ktoré pripomínali posty mnohých celebrít. Bee na pláži, Bee v práci, Bee na toalete... Obľúbená influencerka si dokonca časom našla aj partnera.
Kampaň sa veľmi rýchlo dostala do povedomia užívateľov sociálnych sietí a o záchranu včiel sa začali zaujímať aj značky ako Airbnb, Axa či Ricola. Vďaka plateným spoluprácam a finančným príspevkom sa podarilo vyzbierať do fondu na ochranu včiel vyše 150-tisíc eur.
Potom však prišla smutná správa, ktorá prezentované posolstvo ešte viac zaklincovala. Včelia influencerka Bee údajne zomrela po kontakte s pesticídmi. Práve tento krok, ako keby vystrihnutý zo seriálu, dosiahol, že fanúšikovia si kampaň jednoznačne zapamätajú.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame