StoryEditor

Duševnú nepohodu často nie je vidieť. UNIQA spúšťa kampaň o psychickom zdraví

10.08.2021, 09:15
Autor:
redred
Kreatívny koncept celej kampane vytvorila agentúra TRIAD a produkčne ju zastrešoval Hitchhikers films.

UNIQA spustila v týchto dňoch reklamnú kampaň s názvom „Duševnú nepohodu často nevidieť. Spojili sme sa, aby sme vám ešte lepšie pomáhali s tým, čo vás ťaží.“

Kampaň má verejnosť upozorniť na problematiku duševného zdravia, ktoré sa u mnohých zhoršilo práve následkom pandémie. Reklamná kampaň odštartovala 9.augusta a bude trvať do konca septembra nielen v televízii a online priestore, ale aj vo forme vonkajších citylightov.

Cieľom kampane je poukázať na problematiku duševného zdravia a pomôcť ľuďom odstrániť stigmu duševných ochorení nielen u ľudí, ktorí ich majú, ale aj u ich rodinných príslušníkov, priateľov a známych. Podľa štatistík sa totiž najmä počas pandémie zhoršilo duševné zdravie až u dvoch tretín ľudí. Ale iba tretina z tých, ktorí potrebujú psychickú pomoc, ju aj skutočne vyhľadajú.

Centrom kampane je televízny spot v dĺžke 30 sekúnd a 10 sekundové sponzorské odkazy. Spot je spoločný pre slovenský aj český trh, rozdiel je len v športových ambasádoroch, ktorí tému duševného zdravia komunikujú. Na Slovensku je to naša skvelá lyžiarka a ambasádorka UNIQA Petra Vlhová, ktorá je nesporne pre všetkých symbolom psychickej sily.

V Čechách sú to dvaja svetoznámi športovci -  veslár Ondřej Synek, ktorý sa kvôli syndrómu poklesu výkonnosti vzdal svojho miesta na olympiáde a prenechal ho inému veslárovi. Toto gesto chcelo obrovskú psychickú silu a preto je skvelým ambasádorom hlavnej myšlienky celej kampane. V Čechách však posilní kampaň najmä dlhoročný ambasádor UNIQA vodný slalomár Jirka Prskavec, aktuálne zlatý medailista z Tokia.

„Angažovanie sa známych športovcov vnímame ako dôležitú súčasť odtabuizovania problémov mentálneho zdravia a prevencie, ktorá je najmä v tomto zložitom čase pandémie mimoriadne potrebná,“ vysvetľuje riaditeľka Brand&Marketing UNIQA Silvia Vlasková.

UNIQA

​„Hlavné vizuály kampane upozorňujú na kontrast medzi vonkajším vnímaním a vnútorným prežívaním ľudí, ktorí bojujú s nejakou formu mentálneho diskomfortu či duševnej nepohody. Často sú to usmiatí ľudia z vášho okolia a vy netušíte, čo sa odohráva v ich vnútri. Túto citlivú tému je dôležité nebagatelizovať, ale ani neukazovať pochmúrne obrázky, pri ktorých ľudia odvracajú zrak. Pri tvorbe spotu sme si uvedomovali, že je to veľmi tenký ľad, pretože potrebujeme pritiahnuť pozornosť ľudí, ale neodstrašiť ich. Verím, že sa nám to podarilo,“ dopĺňa S. Vlasková.

Kampaň bude prebiehať na Slovensku aj v Čechách, na Slovensku v televízii na staniciach JOJ Group a Markíza Group, súčasťou je takisto online bannerová reklama na top slovenských spravodajských weboch, ale tiež na Youtube a sociálnych sieťach. V septembri pribudne aj outdoorová reklama vo forme citylightov. Práve online a outdoorová časť kampane významne dopĺňa komunikáciu smerom na ľudí, ktorí nie sú televíznymi divákmi.

Kreatívny koncept celej kampane vytvorila agentúra TRIAD Advertising Bratislava a produkčne ju zastrešoval Hitchhikers films. Televízny spot režírovala skvelá americká režisérka Jay Wlaker, ktorá podala celý  príbeh naozaj citlivo. Médiá nakupovala agentúra Mindshare.

Mentálne zdravie ako hlavná myšlienka novej reklamnej kampane otvára pre UNIQA  obrovskú tému duševného zdravia. V tomto prípade nejde len o reklamný koncept, ale o súčasť dlhodobej stratégie, ktorú chce UNIQA uchopiť koncepčne s dôrazom na prevenciu. Ľudia, ktorí trpia nejakou formou duševnej nepohody to často nedávajú najavo alebo okolie ich signály nevníma. Potrebujú preto istotu, že sa so svojimi problémami majú kam obrátiť.

Podporili sme preto Linku dôvery Nezábudka, ktorá poskytuje emočnú podporu a pomoc v kríze ako aj kontakty na odborníkov a zariadenia psychiatrickej pomoci a v spolupráci s Ligou pripravujeme prednášky a programy v oblasti prevencie zamerané nielen na ľudí s duševnými problémami, ale aj ich príbuzných. Samozrejme, bezplatnú pomoc a psychologické poradne ponúkame aj v rámci našich produktov. Po spojení s AXA sme ešte silnejší a ideme za hranice toho, čo ľudia bežne od poisťovne očakávajú, pretože naši klienti to v tejto zložitej dobe potrebujú viac, ako kedykoľvek predtým,“ vysvetľuje Silvia Vlasková.

01 - Modified: 2021-01-29 15:06:42 - Feat.: 0 - Title: UNIQA a AXA spúšťajú najväčšiu kampaň za posledné roky. Dôvodom je ich spájanie
01 - Modified: 2024-01-18 09:21:57 - Feat.: - Title: Novým riaditeľom UNIQA pre značku, marketing a komunikáciu je Jakub Drobec 02 - Modified: 2023-10-18 13:27:54 - Feat.: - Title: Anketa Stratégií: Výkonnostný marketing prináša vysokú efektívnosť v predaji aj pri cielení na zákazníka 03 - Modified: 2023-09-14 12:37:24 - Feat.: - Title: UNIQA stavila v novej kampani na poistenie domácnosti, ktoré myslí na všetko a pomôže vám pokojne spať 04 - Modified: 2023-07-21 09:00:58 - Feat.: - Title: Novým členom predstavenstva finančnej skupiny UNIQA je Jakub Mertl 05 - Modified: 2023-05-15 06:41:01 - Feat.: - Title: Case study: Ako sa duševné zdravie dostalo do kampaní poisťovne UNIQA
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2024 20:57