Agentúra dotcom advertising pripravuje pravidelný dotcom newsletter s názvom Connecting the Dots, ktorý dostáva priestor aj v printovej verzii Stratégií. Je to stĺpček o stratégií, kreativite a všetkom zaujímavom, čo udeje zväčša v reklamnej a marketingovej brandži, ale aj mimo nej.
Článok vznikol v spolupráci s agentúrou dotcom advertising.
Dobrá reklama by mala vyvolať emócie. Prečo? Lebo emócie = zapamätateľnosť a to všetci chceme. Čo však vidíme, je dominancia purpose-driven kampaní na kreatívnych súťažiach, pričom sme zabudli byť vtipní. Je pravda, že byť skutočne vtipný je ťažká práca. Zároveň to môže byť skvelá príležitosť pre značky vytvoriť unikátnu asociáciu v dobe, keď je všetko vážne.
#1
V čase krízy je smiech jedným z najlepších liekov. Štúdia reklám od Kantar počas koronakrízy však ukazuje, že humor si osvojilo len málo značiek. Je to premárnená príležitosť. Ak porovnáme reakcie spotrebiteľov na reklamy pred pandémiou COVID-19 a počas nej, zistíme len veľmi málo rozdielov.
#2
System1 testoval kampane, ktoré podľa IPA Effectiveness Databank mali nadpriemerný účinok na biznis. Reklamy, ktoré vyvolali silné pocity, mali šancu dosiahnuť väčšiu penetráciu trhu, menšiu senzitivitu na cenu a ukrojili si väčší kus koláča z market share. Aký typ emócie dosiahli tieto dlhodobé efekty? Boli to reklamy, ktoré vyvolali v ľuďoch pocit šťastia. Oveľa viac sa dočítate v skvelej štúdii Lemon od Orlando Wood.
#3
Keď Ipsos meral dôveryhodnosť profesií, pracovníci v reklame skončili na poslednom mieste. Po politikoch, realiťákoch a ďaleko od bežného človeka kráčajúceho po ulici. Prirodzene sa naskytá otázka, či sa neberieme príliš vážne a či sme nestratili kontakt s realitou. Viac nájdete v newsletteri od Nic Asbury.
„Pamätám si časy, keď sa ľudia smiali na reklamách. Teraz sa smejú na reklamných agentúrach.“