Orlando Wood- Lemon
StoryEditor

Connecting the Dots: Kde je smiech?

Reklamy, ktoré vyvolali v ľuďoch pocit šťastia, mali lepší dlhodobý efekt.

Agentúra dotcom advertising pripravuje pravidelný dotcom newsletter s názvom Connecting the Dots, ktorý dostáva priestor aj v printovej verzii Stratégií. Je to stĺpček o stratégií, kreativite a všetkom zaujímavom, čo udeje zväčša v reklamnej a marketingovej brandži, ale aj mimo nej. 

Článok vznikol v spolupráci s agentúrou dotcom advertising. 

Dobrá reklama by mala vyvolať emócie. Prečo? Lebo emócie = zapamätateľnosť a to všetci chceme. Čo však vidíme, je dominancia purpose-driven kampaní na kreatívnych súťažiach, pričom sme zabudli byť vtipní. Je pravda, že byť skutočne vtipný je ťažká práca. Zároveň to môže byť skvelá príležitosť pre značky vytvoriť unikátnu asociáciu v dobe, keď je všetko vážne.

#1

V čase krízy je smiech jedným z najlepších liekov. Štúdia reklám od Kantar počas koronakrízy však ukazuje, že humor si osvojilo len málo značiek. Je to premárnená príležitosť. Ak porovnáme reakcie spotrebiteľov na reklamy pred pandémiou COVID-19 a počas nej, zistíme len veľmi málo rozdielov.

#2

System1 testoval kampane, ktoré podľa IPA Effectiveness Databank mali nadpriemerný účinok na biznis. Reklamy, ktoré vyvolali silné pocity, mali šancu dosiahnuť väčšiu penetráciu trhu, menšiu senzitivitu na cenu a ukrojili si väčší kus koláča z market share. Aký typ emócie dosiahli tieto dlhodobé efekty? Boli to reklamy, ktoré vyvolali v ľuďoch pocit šťastia. Oveľa viac sa dočítate v skvelej štúdii Lemon od Orlando Wood. 

#3

Keď Ipsos meral dôveryhodnosť profesií, pracovníci v reklame skončili na poslednom mieste. Po politikoch, realiťákoch a ďaleko od bežného človeka kráčajúceho po ulici. Prirodzene sa naskytá otázka, či sa neberieme príliš vážne a či sme nestratili kontakt s realitou. Viac nájdete v newsletteri od Nic Asbury.

„Pamätám si časy, keď sa ľudia smiali na reklamách. Teraz sa smejú na reklamných agentúrach.“

01 - Modified: 2021-09-06 10:40:52 - Feat.: 0 - Title: Connecting the Dots: Najťažšie veci sú tie najjednoduchšie 02 - Modified: 2021-09-06 10:40:12 - Feat.: 0 - Title: Connecting the Dots: The „I" word 03 - Modified: 2021-09-06 10:39:32 - Feat.: 0 - Title: Connecting the Dots: Dátová kombinatorika 04 - Modified: 2021-09-06 10:38:33 - Feat.: 0 - Title: Connecting the Dots: Koľko vykrádania je príliš vykrádania?
01 - Modified: 2022-10-17 13:12:51 - Feat.: - Title: dotcom advertising sa mení na oh my DOT 02 - Modified: 2022-06-24 05:03:01 - Feat.: - Title: New York Festivals zverejnil shortlisty. Medzi stovkami zahraničných prác je osem od štyroch slovenských agentúr 03 - Modified: 2022-06-13 06:56:21 - Feat.: - Title: Connecting the Dots: Ready, steady, don‘t go 04 - Modified: 2022-05-13 13:15:46 - Feat.: - Title: Ďalší ročník Talentov Novej Európy s novou kampaňou od dotcom advertising 05 - Modified: 2022-05-10 11:06:36 - Feat.: - Title: Dotcom advertising hlási viaceré personálne zmeny. Kľúčovou je nový Client Service Director
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. november 2024 19:12