Agentúra dotcom advertising pripravuje pravidelný dotcom newsletter s názvom Connecting the Dots, ktorý dostáva priestor aj v printovej verzii Stratégií. Je to stĺpček o stratégií, kreativite a všetkom zaujímavom, čo udeje zväčša v reklamnej a marketingovej brandži, ale aj mimo nej.
Článok vznikol v spolupráci s agentúrou dotcom advertising.
Podľa Social Media Today TikTok testuje dlhšie videá, Instagram pridáva ďalšie funkcie pre Stories, YouTube prináša širšie možnosti komentovania a Spotify spúšťa Greenroom, ktorá je identická s Clubhousom. Prečo sa chcú všetky platformy na seba podobať?
#1
V súčasnosti až šesť z nich dosahuje viac ako miliardu aktívnych používateľov a štyri z nich vlastní Facebook, ktorému parazitovanie na vlastných platformách očividne neprekáža. Podľa DATAREPORTAL Facebook naďalej ostáva najpoužívanejším, v tesnom závese je YouTube a WhatsApp.
#2
Medzi inšpirovaním sa a kopírovaním je len tenká hranica, ktorú oddeľuje talent… a možno trochu šikovnosti. Ak neviete, ako ďalej so zadaním, Deck of Brilliance by už mal byť stará známa. Okrem toho vám v kreatívnom bloku môžu pomôcť aj Starters concepting cards od Wagonera či náš osobný favorit Wheresmyfuckingidea.com.
#3
ANA nedávno publikovala report, v ktorom sa pýtala marketérov, ktoré KPI je pre nich najpodstatnejšie. Počas prieskumu prekvapivo zistili, že najdôležitejšie KPIs spravidla nie sú najpoužívanejšími. Za tie najdôležitejšie označili ROI, ROAS, exposed ROAS a Brand safety metrics, no a za tie, ktoré skutočne merajú, CPM, CPC a unique reach. O čom to vypovedá? O tom, že často meriame to, čo je najjednoduchšie, namiesto toho, aby sme sa pozreli na to, na čom skutočne záleží.
#4
Ako (de)motivovať mladých kreatívcov? Knižnica víťazných prác Cannes Lions lovethework.com stojí stovky eur ročne. Dve kreatívne duše sa spojili, aby prácne vytvorili lovetheworkmore.com, databázu tohtoročných víťazov prístupnú každému bez rozdielu a úplne zadarmo. Tak si to užívajte!