Ako Stratégie informovala spoločnosť Tesco, obchodný reťazec aktuálne, pod vlastnou značkou Tesco Finest, uvádza vlastné pivo na slovenský, český, poľský a maďarský trh. Exkluzívnym dodávateľom sa stal malý pivovar z Hrnčiaroviec nad Parnou pri Trnave, pivovar Karpat. Spoluprácu s ním začalo Tesco už v marci tohto roka, keď jeho remeselné pivo exkluzívne zaradila do svojej ponuky.
S ponukou smerom k spoločnosti Tesco prišiel samotný pivovar. Na vzájomnej spolupráci sa dohodli aj preto, že ponuka remeselného piva Karpatu sa stretla, podľa informácií Tesco, s pozitívnou reakciou zákazníkov. „Dizajn fliaš pripravovala spoločnosť Tesco, receptúru jednotlivých pív zabezpečoval tím sládkov pivovaru Karpat pod vedením hlavného sládka Tomáša Huba. Všetky pivá sú nefiltrované a jemne pasterizované prietokovým pasterom. Týmto procesom sa dosiahne zvýšenie stability (odolnosť voči výkyvom tepla, pôsobeniu svetla), a pritom ide iba o minimálny zásah do pôvodnej chuti piva,“ približuje. Michaela Mrázová z pivovaru Karpat.
Pod privátnou značkou Tesco Finest nájdu zákazníci Tesca na Slovensku viac ako 260 produktov. „Tesco Finest je zárukou vyššej kvality, zaujímavých a exkluzívnych chutí, za ktoré si zákazníci radi priplatia. Pivá z pivovaru Karpat spĺňajú všetky tieto atribúty a aj preto sme sa rozhodli rozšíriť ponuku remeselných pív pod privátnou značkou o pivá Lager, ALE, IPA, Wheat, Stout a Porter“, hovorí Miroslav Užovič zo spoločnosti Tesco a dodáva: „s ohľadom na kvalitu majú tieto pivá najvýhodnejšiu cenu na trhu, za tretinku zaplatíte menej ako euro.“.
Remeselný pivovar Karpat je malý rodinný pivovar, ktorý na pivovarníckom trhu pôsobí od augusta 2015. Pivovar navrhol a postavil plzeňský sládek Josef Krýsl a hlavným sládkom pivovaru Karpat je Tomáš Hub, ktorý bol viac ako 20 rokov garantom varenia craft piva na troch kontinentoch (Európa, Ázia, Austrália).
Do ponuky pív pod značkou Tesco Finest Tesco uviedlo: Lager 5,2% – Ležiak 12 premium, Ale 5,2%, Ipa 5,8%, Wheat (pšenica) 5,0%, Stout 4,8%, Porter 5,3%.