Tento mesiac emočný softvér pre Stratégie analyzoval reakcie ľudí pri sledovaní výročného spotu neziskovky Dobrý anjel „Už 10 rokov pomáhame. VĎAKA VÁM!“.
Striedanie emócií pomáha udržať pozornosť
Dobrému anjelovi sa podarilo namiešať vhodné emócie pre jeho značku: hnev, smútok, ale aj radosť. Divák sa takto dostáva do súcitného stavu, čoho je šatka vo vetre silným symbolom. Počas spotu sa emócie u divákov striedajú. Striedanie emócií udržiava pozornosť diváka. Neutrálne prežívanie spotu výrazne a kontinuálne klesá, čo je presne to, čo robí každý dobrý príbeh. Naopak, spot, ktorý nevyvoláva emócie, musí pretláčať svoju hlavnú správu vyšším mediálnym nasadením. To by bolo (nielen) pre neziskovku drahé.
Dobrá hudba prináša emócie
Všetci to poznáme, hudba nám vie zmeniť náladu, vytvára atmosféru v podnikoch alebo „podmaz“ pri práci. V momente, keď v spote Dobrého anjela začne sentimentálny slovenský spev „Holubienka, holubienka...“, stúpa smútok spolu so zamračením a následne ich strieda radosť. Je to jeden z kľúčových momentov spotu práve vďaka hudbe. Dobrou správou je, že hudba a jej schopnosť navodiť tie správne emócie sa už dnes dá rýchlo a objektívne testovať.
Parametre zberu: 200 respondentov; kvótny výber; cieľová skupina: repre vzorka populácie Slovenska vo veku 18 – 69 rokov; zber prebiehal: 11. 10. 2016 – 13. 10. 2016 cez online panel agentúry 2muse.