Black Friday ako sviatok rekordných zliav v predvianočnom období, podľa tradície v USA, pripadá v tomto roku na 25. novembra 2016. Niektoré eshopy na Slovensku však začali oveľa skôr a predlžujú akciu aj na viac ako týždeň. V súvislosti so samotným názvom je to minimálne zvláštne, ale vzhľadom na to, že obchodníkom akcia prináša rekordné zisky, niet sa čomu čudovať.
Alza.sk v rámci Black Friday zľavnila 677 produktov
Black Friday na Alza trvá 10 dní a to od 18.11. do 27.11.2016.
Alza odštartovala zľavový Black Friday tento rok piatykrát. „Zákazníkom prinášame hneď niekoľko „naj“. Zľavy sa počítajú historicky najdlhšie - celých 10 dní. Ceny dočasne prepíšeme u doposiaľ najväčšieho počtu položiek. Na výber je 677 najžiadanejších výrobkov v zľave z celého produktového portfólia. K dispozícii je 88 tisíc kusov tovaru, čo je stopercentný nárast oproti minulému roku. Zľavy budú dosahovať až 80 %,“ uviedol Karel Kučera, marketingový riaditeľ Alza.cz.
V rámci tohtoročnej akcie prináša Alza aj možnosť využiť dopravu zadarmo a to aj aj v sobotu a nedeľu. „Doručovaním cez víkend sme chceli vyjsť v ústrety najčastejšiemu požiadavku zákazníkov. Kto by si chcel kvôli prevzatiu tovaru vybavovať voľno? V sobotu a v nedeľu sú otvorené tiež všetky naše predajne po celej Českej republike,“ dodáva Karel Kučera.
Alza zvýhodní najžiadanejšie výrobky, medzi ktorými budú napríklad herné konzoly, mobilné telefóny, notebooky, fotoaparáty alebo domáce spotrebiče. Po novom škrtne pôvodné ceny tiež pri produktoch zo sortimentu Sport a Hobby, ktoré tvoria novinku v predajných sekciách Alzy.
Sezóna 2016 podľa expertov z Alzy opäť prepíše rekordné čísla tržieb aj zákazníkov, ktorí navštívia predajne alebo tých, čo nakúpia prostredníctvom mobilných zariadení.
„MinuloročnýBlack Friday trval týždeň a bol veľmi úspešný. Do ponuky sme zaradili takmer 50-tisíc produktov. V priebehu akcie sme veľkú väčšinu tovaru, na ktorý sa výhodná ponuka vzťahovala, vypredali. Počet zákazníkov rástol v priebehu celého týždňa, kedy akcia trvala. Najväčšie obraty sme dosiahli v piatok, kedy tržby vyleteli, oproti bežnému dňu v roku o 300 %,“ hovorí Karel Kučera. Najzaujímavejšie položky boli vypredané v priebehu niekoľkých sekúnd. To sa týkalo napríklad chytrej meteostanice Netatmo Urban Weather Station, ktorá bola vypredaná v priebehu dvoch minút.
Datart ponúka zľavy až do výšky 83 %. Priemerná výška zľavy predstavuje 38 percent.
Datart ponúka čierny týždeň od pondelka 21. do nedele 27. novembra 2016. Zákazníci môžu nakupovať v kamenných predajniach aj e-shope Datart výhodnejšie.
Zľavy do výšky 83 percent sa budú týkať širokého spektra tovarov od príslušenstva, drobnej elektroniky, smartphonov, cez herné konzoly a televízory, až po veľké domáce spotrebiče, teda všetky vianočné bestsellery. V Čiernom týždni bude tiež zastúpené veľké množstvo kuchynských spotrebičov a produktov starostlivosti o telo.
Datart sa do akcie Black Friday zapojí po druhýkrát. Počas minuloročnej akcie zaznamenal v niektorých predajniach až 50 percentný nárast zákazníkov a niekoľkonásobne vyšší obrat v porovnaní s rovnakým obdobím roka 2014. „Počas minuloročného Čierneho piatka nakupovali zákazníci najčastejšie sušičky Beko, ktoré sme v porovnaní s konkurenciou predávali za najlepšiu cenu. Vysoký záujem bol tiež o notebooky, full HD televízory a Playstation 4, ktorá sa vypredala zo všetkých ponúkaných produktov najrýchlejšie,“ hodnotí Iva Pavlousková, hovorkyňa spoločnosti Datart. „Pre enormný záujem v minulom roku sme akciu predĺžili z jedného dňa na celý týždeň,“ dodáva.
Hej.sk počas Black Friday očakáva nárast predaja o 40 %
Black Friday na Hej.sk odštartoval minulý piatok (18.11.2016) a potrvá do nedele (27.11.2016). Štart akcie o týždeň skôr bola reakcia na pozitívne ohlasy na minuloročnú akciu.
„Našim zákazníkom chceme ponúknuť možnosť nakúpiť vianočné darčeky za skutočne najnižšie ceny. Tohtoročný Black Friday nielenže potrvá dlhšiu dobu, ale zľavy pri niektorých produktoch dosahujú až 80 percent. Minulý rok mali zákazníci možnosť nakupovať so zľavou najviac 70 percent Zľavy sa dotknú širokej škály sortimentu Hej.sk. Ľudia výrazne ušetria pri nákupe mobilov, notebookov, ale aj veľkých či malých spotrebičov,“ približuje Vladimír Sušil, riaditeľ Hej.sk.
Podľa jeho slov zaznamenal internetový obchod v minulom roku najväčší dopyt po mobilných telefónoch, notebookoch, ale aj pomocníkoch do kuchyne a domácnosti, ako napríklad kuchynské roboty, kávovary, mopy, vysávače a pod. „Počas minuloročnej akcie Black Friday sme medziročne zaznamenali nárast predaja o 30 percent. Tento rok očakávame navýšenie až o 40 percent,“ dodáva Vladimír Sušil.
Mall.sk charakterizuje Black Friday 2016 ako gigantický z pohľadu záujmu nakupujúcich
Black Friday na Mall.sk trvá od 21. 11. do nedele 27.11.2016 vrátane.
„Máme množstvo atraktívnych zliav a akcii. Momentálne je na stránke cca 150 zľavnených výrobkov, navyše každý deň budeme pridávať ďalšie. Samozrejme počet kusov je obmedzený a produkty sa budú vo veľkom vypredávať. Minuloročný Black Friday bol výborný, ale tohtoročný Black Friday bude gigantický,“ približuje Jakub Mináč, Marketing Manager Internet Mall Slovakia.
Nay.sk očakáva obrovský záujem slovenských zákazníkov
Tohtoročný Black Friday v sieti Nay trvá od 25. 11. 2016 od 9:00 do 27. 11. respektíve do vypredania zásob.
„Do Black Friday sú zaradené produkty naprieč všetkými kategóriami so zľavami až do 50% a budú k dispozícii v predajniach aj v e-shope Nay. Navyše ide o posledný víkend v tomto roku, kedy budú môcť naši zákazníci využiť možnosť nákupu na splátky s 0% úrokom na 9 mesiacov,“ hovorí Hana Búgelová, Samostatný referent odd.marketingu Nay.
Tesco Stores SR vylepšilo svoju ponuku pre členov Clubcard
Black Friday v Tescu bude trvať tri dni – od 25. novembra 6.00 hod (alebo od štandardných otváracích hodín) do 27. novembra (alebo do vypredania zásob).
„Vianoce a predvianočné obdobie sú pre našich zákazníkov jedným z najdôležitejších nákupných období. Zároveň je to obdobie, kedy naši zákazníci vyhľadávajú najlepšie ponuky a zľavy. Po dobrom ohlase Black Friday v minulom roku sa spoločnosť Tesco rozhodla túto akciu zopakovať a dať lojálnym zákazníkom príležitosť nakúpiť za nižšie ceny. Tento rok Tesco vylepšilo svoju ponuku v prospech svojich zákazníkov, ktorí sú členmi Clubcard,“ približuje Katarína Kadašiová, Koordinátorka komunikácie Tesco Stores SR.
Zľavy sa oproti minulému roku týkajú širšieho sortimentu tovarov – okrem vybraných druhov elektroniky to bude kozmetika a drogéria, hračky a športové potreby, oblečenie a doplnky F&F a tiež vybrané druhy vín. „Naši zákazníci môžu na niektorých výrobkoch ušetriť až 50% ich ceny,“ dodáva Katarína Kadašiová.
Vzhľadom na rozšírenie sortimentu tovarov, na ktoré sa Black Friday vzťahuje, bude akcia prebiehať vo všetkých typoch obchodov. Niektoré produkty z akciovej ponuky Black Friday budú k dispozícii aj v rámci služby Potraviny domov, pokiaľ bude tovar doručený počas trvania akcie.
Zoot.sk pripravil špeciálnu čiernu kolekciu so zľavami do 50 % a tiež dve kolekcie v zľavách do 20 a 30%.
Prvé zľavy v rámci Black Friday začali na Zoot.sk od 21.11.2016.
„Vo Výdajniach radosti si môžu zákazníci navyše kúpiť tričká Zoot za pár Eur a polovica výťažku z predaja pôjde na dobročinné aktivity. Okrem predaja tričiek bude prebiehať aj bazár kúskov zo šatníka Zooterov. Aj v tomto prípade pôjde polovica na dobročinné účely,“ približuje Zora Roth, marketingová riaditeľka Zoot.sk
Minulý rok akcia prebiehala v piatok 27.11. vo všetkých vtedajších (troch) Výdajniach radosti na Slovensku. Počas piatku sa Výdajne premenili na bazár, kde sa dražilo oblečenie, ktoré ľudia vrátili v rámci reklamácií a vo väčšine prípadov nemalo žiadnu alebo len malú chybičku. „Našim cieľom bolo získať čo najvyššiu sumu pre dobrú vec. V Bratislave sa podľa očakávaní podarilo vyzbierať najviac, takmer 325 eur. V Nitre 109 eur a v Žiline 130 eur. Celý výťažok sme venovali organizácii MAGNA, ktorá svojimi aktivitami pomáha po celom svete a koncentruje sa najmä na pomoc deťom,“ hovorí Zora Roth.
Zoot.sk tento rok trošku pozmenili koncept Black Friday a bude predávať tričká za symbolickú sumu 3,50 € a tiež podporí akciu výpredajom šatníkov. Získané peniaze opäť poputujú na charitatívne účely.V minulom roku prebiehal Black Friday v rámci Zootu len offline a teda na Výdajniach radosti, preto to nemalo vplyv na zvýšenie tržieb.