Magazín Stratégie oceňuje najlepšie slovenské reklamné agentúry od roku 1999. Tento rok Stratégie odovzdajú cenu Agentúra roka už 18-ty krát. V hre je päť agentúr, ktoré môžu ocenenie "Áčko" získať. Predstavujeme ich v abecednom poradí. Tipnite si, ktorá agentúra ho tento rok získa.
MADE BY VACULIK
MADE BY VACULIK získal ocenenie Agentúra roka minulý rok. Či obháji v tomto ročníku súťaže svoje víťazstvo, sa dozvieme na dnešnom galavečere po vyhlásení ocenení Effie. Do aktuálneho ročníka súťaže Agentúra roka si agentúra prináša body zo Zlatého klinca, kde bodovala najmä prácami pre VŠMU - Istropolitana Projekt. Na zahraničných súťažiach bodovala s Najčerstvejším Tescom, ktoré získalo zlato na Epica Awards 2015, Zlatú pecku, bronz na PIAF či striebro a diploma na Golden Hammer. V súťaži Hodnotenie Stratégií zabodoval rádiospot pre Dobrého Anjela, ktorý porota vybrala ako najlepšiu prácu v kategórii rozhlasových spotov.
MUW Saatchi & Saatchi
Agentúra si zo Zlatého klinca odniesla päť bronzových klincov, za práce pre Slovak Telekom, Reklamu po vychodňarsky pre Pivovary Topvar a za selfpromo Marketingový trhák. Okrem shortlistu z PIAF má agentúra aj shortlist z Effie, či ho však premení na ocenenie, sa dozvieme dnes večer. MUW Saatchi & Saatchi získal "Áčko" trikrát - v roku 2009, 2010 a v roku 2014.
TRIAD Advertising
Pre TRIAD Advertising by to bolo vôbec prvé "Áčko", ktoré by získala. Agentúra bodovala v tomto ročníku s prácami Treska slovenská, Becher Ateliér či Slová ktoré robia radosť. Treska získala na Zlatom klinci dve striebrá a shortlist v kategórii Kampaň, Becher Ateliér získal bronz. Prácu pre O2 - Slová, ktoré robia radosť ocenila porota Zlatého klinca bronzom, na PIAF-e získala shortlist a Diplma na Golden Hammer. Prácu ocenila aj porota Stratégií ako najlepšiu v kategórii Online kampaň v tomto ročníku súťaže Hodnotenie Stratégií. "Slová" sú aj na shortliste Effie, či premenia ocenenie na kov, sa dozvieme dnes večer.
Wiktor Leo Burnett
Agentúra získala v doterajšej histórii súťaže najväčší počet "Áčok" zo všetkých reklamných agentúr. Vo svojej zbierke ich má už päť, pričom naposledy cenu získala v roku 2012. Tento rok pozbierala agentúra body do súťaže za svoje úspechy na Zlatom klinci, kde si odniesla osem Klincov. Najoceňovanejšími prácami bola retro kamaň na Zlatý Bažant 73 a Periskopy pre Správu slovenských jaskýň. Tieto práce sa stali aj víťazmi vo svojej kategórii v súťaži Hodnotenie Stratégií. Na zahraničných súťažiach bodoval Wiktor Leo Burnett v Cannes, odkiaľ si odniesol bronz, na Golden Hammer (zlato) či Golden Drum (striebro). V hre má agentúra ešte shortlist na Effie, či ho premení na ocenenie, sa dozvieme dnes večer.
Zaraguza
Zaraguza a Ftefan je dvojica, ktorá zbiera ceny na reklamných festivaloch. Zo Zlatého klinca si šušlavý pes odniesol aj Zlatý klinec v kategórii Kampaň, zlato získal aj na Golden Hammer a Golden Drum. Najvýznamnejším ocenením Fofoly je tento rok zlato z Euro Effie. Zaraguza má v ešte v hre dva shortlisty na Effie. Či ich premení na ocenenie, sa dozvieme dnes večer. Pre agentúru by to bolo vôbec prvé "Áčko", ktoré by získala.
Agentúra roka je prestížna slovenská súťaž, ktorá každý rok vyhlasuje rebríček najúspešnejších reklamných agentúr na Slovensku. Cieľom súťaže je zostaviť rebríček najlepších slovenských reklamných agentúr, ktoré počas trvania súťaže od novembra 2015 do októbra 2016 uspeli na domácich a vybraných zahraničných kreatívnych súťažiach, na súťažiach efektivity a figurovali v ekonomickom rebríčku TAAS. Vyhlasovateľom súťaže Agentúra roka je vydavateľstvo MAFRA Slovakia, a. s., a organizátorom mesačník Stratégie. (Vydavateľstvo MAFRA Slovakia, a. s., je vydavateľom mesačníka Stratégie.)
Zoznam Hodnotených súťaží v Agentúre roka 2016:
I. Domáca súťaž kreativity:
Zlatý klinec | Grand Prix | Zlatý klinec reklamná kampaň | Strieborný klinec reklamná kampaň | Bronzový klinec reklamná kampaň | Finalista reklamná kampaň |
150 | 100 | 70 | 50 | 25 | |
Zlatý klinec | Strieborný klinec | Bronzový klinec | Finalista | ||
(máj 2016) | |||||
počet bodov | 70 | 50 | 30 | 10 |
II. Zahraničné súťaže kreativity (zoradené podľa časového harmonogramu):
Epica | Epica D´Or | Epica | Strieborný finalista | Bronzový finalista | Best Entries |
(november 2015) | |||||
počet bodov | 700 | 600 | 400 | 200 | 85 |
Eurobest | Grand Prix | Golden Award | Silver Award | Bronze Award | Finalist Certificate |
(december 2015) | |||||
počet bodov | 600 | 500 | 350 | 200 | 60 |
Zlatá pecka | Zlatá pecka | Finalista |
(február 2016) | ||
body | 70 | 10 |
The Cup | Grand Cup | Cup | Finalista |
(marec 2016) | |||
body | 300 | 200 | 100 |
ADC Europe | Grand prix | Golden cube | Silver cube | Shortlist |
(apríl/ máj 2016) | ||||
body | 300 | 150 | 100 | 50 |
PIAF | Grand prix | Zlato | Striebro | Bronz | Shortlist |
(máj 2016) | |||||
body | 300 | 150 | 100 | 70 | 70 |
New York Festival bez špecializovaných festivalov AME, Midas |
Grand Prize Award/Best of show | First Prize Award | Second Prize Award | Third Prize Award | Finalist Certificate |
(máj 2016) | |||||
počet bodov | 600 | 400 | 300 | 150 | 100 |
Cannes Lions | Grand Prix | Golden Lion | Silver Lion | Bronze Lion | Finalista |
(jún 2016) | |||||
počet bodov | 1000 | 700 | 500 | 300 | 100 |
Golden Hammer | Grand Prix | Golden Hammer | Silver Hammer | Diploma |
(jún 2016) | ||||
body | 250 | 150 | 100 | 70 |
Golden Drum | Grand Prix | Golden Drum | Silver Drum | Bronze Drum | Finalista |
(október 2016) | |||||
počet bodov | 400 | 300 | 200 | 100 | 50 |
III. Súťaže efektivity:
EFFIE Slovakia | Zlatá Effie | Strieborná Effie | Bronzová Effie | Finalista |
(november 2016) | ||||
počet bodov | 500 | 350 | 200 | 60 |
Euro effie | Grand prix | Zlatá Effie | Strieborná Effie | Bronzová Effie | Finalista |
(september 2016) | |||||
body | 1000 | 700 | 500 | 300 | 100 |
IV. TOP Advertising Agencies Slovakia (TAAS)
Rebríček TAAS je periodický ukazovateľ ekonomickej výkonnosti zúčastnených agentúr, ktoré pôsobia výhradne v oblasti reklamy a marketingovej komunikácie v Slovenskej republike.
Do súťaže Agentúra roka 2016 sa započítavajú body za umiestnenie v rebríčku TAAS 2015 podľa nasledujúcej metodiky:
Agentúra, ktorá sa v rebríčku TAAS 2015 umiestni na prvom mieste, získava 500 bodov. Ostatné zúčastnené agentúry získavajú body podľa ich podielu, pričom 1. miesto je 100 % = 500 bodov.
V. Hodnotenie Stratégií
Do finále Hodnotenia Stratégií postupujú všetky práce, ktoré získali počas jednotlivých mesiacov (11/2015 – 12/2016) známku 5 a viac od obidvoch častí poroty Stratégií.
V každej kategórii sa uznesie porota na najlepšej práci a autorská agentúra získava 30 bodov.
Hodnotené kategórie sú nasledujúce: TV spoty, Rozhlasové spoty, Print, Out-of- home, New media, Online kampaň, Online video, Banner, Social, Mobile & Apps, PR, Direct marketing a Event & Sales promo.
Porota nemusí určiť v každej kategórii najlepšiu prácu. V tom prípade v príslušnej kategórii žiadna agentúra nezískava 30 bodov.