Vianoce sa za posledné roky zmenili a stráca sa ich hlavné posolstvo. Zo sviatkov pokoja sa stávajú sviatky extrémneho konzumu, pričom tony potravín následne končia v kontajneroch. Tvrdí to Platforma mimovládnych rozvojových organizácii, ktorá z tohto dôvodu iniciovala kampaň proti konzumu. Poukazuje v nej na to, že svet, v ktorom žijeme, je aj výsledkom našich každodenných rozhodnutí.
„Vianoce sú obdobím pokoja, kedy by sme sa mali zastaviť a aspoň na chvíľu sa zamyslieť aj nad vecami, ktoré sú v živote naozaj dôležité. To, že prichádzajú Vianoce neznamená, že potrebujeme viac oblečenia, či jedla,“ hovorí Marián Čaučík, riaditeľ neziskovej organizácie eRko - Dobrá novina.
A ako dodáva, sme prvou generáciou, ktorá začína fatálne pociťovať dopad svojho nezodpovedného konania, a zároveň možno poslednou, ktorá s tým dokáže niečo urobiť.
Do kampane sa zapojili aj viaceré známe osobnosti – herci Henrieta Mičkovicová a Alexander Bárta, módna návrhárka Dana Kleinert, hudobník Jano Kuric, tanečník Jaro Bekr, spisovateľka Tamara Šimončíková Heribanová a ďalší.
Autorom kampane je agentúra SKPR Strategies a je nasadená na sociálnych sieťach Facebook a Instagram.
Kampaň sa nevenuje iba rozvojovej pomoci, ale celkovému zodpovednému prístupu k životu a jej cieľom je ukázať, do akej miery môžu naše kroky prispieť k riešeniu problémov v našom bezprostrednom okolí.
Platforma mimovládnych rozvojových organizácií (Platforma MVRO) je záujmovým združením právnických osôb - strešnou organizáciou 28 mimovládnych organizácií na Slovensku, ktoré pôsobia najmä v oblasti zahraničnej rozvojovej spolupráce a humanitárnej pomoci.