Prvá skutočne digitálna súťaž Digital Pie má svojich víťazov. Svoje digitálne projekty si nechali odborníkmi zhodnotiť reklamné, digitálne, marketingové čí výkonnostné agentúry.
V piatok 3.3.2017 organizátor súťaže, ktorým je ADMA a Themarketers, vyhlásili najlepšie práce. Porota hodnotila v troch kategóriách: Idea, Exekúcia a Performance. Udelenú cenu nazývajú Pie.
Zo shortlistovaných prác vybrala porota tie, ktorým udelila „kúsok koláča“. Tieto to sú.
Kategória Exekúcia
O2 Oslava voľnosti – skartovačka
Agentúra: Elite Solutions Klient: O2
O2 pripravilo skartovačku, v ktorej mohli ľudia vidieť, ako sa skartujú papierové dokumenty ako symbol, že sa majú zbaviť nechcených zmlúv.
Fofola – Dáš si Meflón?
Agentúra: Zaraguza
Klient: Kofola Československo
Známe spoty psa Tuna.
OverBot
Agentúra: Triad
Klient: Websupport
Prvý komerčný bot na Slovensku, ktorý predával domény.
Prinášame klasiku späť do moderného života
Agentúra: Core4/tell it online
Klient: SLSP
Séria online videí mala prepojiť značku s festivalom VIVA musica. Vo videách ukazovali Beethovena, ako sa vysporiadáva s dnešným svetom.
Mapa východniarov
Agentúra: Triad
Klient: Šariš, Pivovary Topvar
V mape spojili všetkých slovenských východniarov, ktorí žijú mimo našej krajiny a chýba im klasické východniarske pivo.
Becher Ateliér
Agentúra: Triad
Klient: Pernod Ricard
Traja slovenskí ilustrátori počas jedného mesiaca každý deň prekresľovali fotky ľudí, ktorí ich nahrali do online galérie. Vznikli tak stovky umeleckých diel, ktoré si ľudia sťahovali a zdieľali na sociálnych sieťach a nastavovali si ich ako profilovky,
Vianočná reklama podľa funfónistov
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Klient: Orange Slovensko - FunFón
Skutočný live casting, v ktorom Pišta vyberal kreslenú postavu. V reálnom čase Pišta odpovedal ľuďom v komentároch. Okrem toho vyberali postavy do nového vianočného spotu, ktorými sa stali fanúšikovia a tí tiež vytvoril dej spotu.
Kategória Performance
Povedz mi to do očí
Agentúra: Mayer McCann Erickson
Klient: Nadácia otvorenej spoločnosti
Séria videí, ktorá mala vychovať hejterov na internete. Vo videách fiktívne prišli známe osobnosti za svojimi hejtermi domo a požiadali ich, aby im hejty povedali do očí.
Dáš si Fofolu?
Agentúra: Zaraguza
Klient: Kofola Československo
Kampaň s animovaným psom Tuna získala aj cenu z Euro Effie.
Lidl žihadielko
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Klient: Lidl Slovensko
Kampaň, ktorá vytvorila ďalšie vlastné podkampane slovenských miest.
Budiš stojí za hasičmi
Agentúra: HEADS
Klient: Slovenské pramene a žriedla
Cieľom bolo zapojiť fanúšikov hasičského športu, aby súťažili a získali pre svojich hasičov novú techniku.
Fofola klávesnica
Agentúra: Zaraguza
Klient: Kofola Československo
Aplikácia, ktorá ponúkla fanúšikom psa Tuna písať si vo fofolštine.
Automatizovný bidding Heureka
Agentúra: B2B GROUP
klient: BestDrive
Kampani sa podarilo zvýšiť konverzie o 172%.
Agentúra: PS:Digital
Klient: Združenie Brániť sa oplatí Slovensko a Ministerstvo vnútra
Novodobí otroci
Kampaň „nachytávala“ tých, ktorí chcú vycestovať za prácou do zahraničia. Priviedla ich na fiktívnu stránku, kde museli zodpovedať podozrivé otázky. Na konci im kampaň oznámila, že takto to vyzerá, keď ste lákaný na neseriózne práce v zahraničí.
Swan – komplexný výkonnostný marketing
Agentúra: VISIBILITY
Klient: SWAN
Agentúra pripravila optimalizáciu kľúčových slov, on-page SEO a ďalšie parametre, ktorým dosiahli zvýšené konverzie, návštevnosť. Viac o kampani sa dočítate tu.
Kategória IDEA
Treska Slovenská
Agentúra: Triad Advertising
Klient: Ryba Žilina
Tak "obyčajný" produkt ako známu Tresku predstavili tak, ako by ste to nečakali - jej príchod do regálov opísal tak, ako sme zvyknutí zo slovenských dokumentárnych seriálov. A nechýba ani veľmi známy voiceover.
17. november
Agentúra: Triad
Klient: O2
Známa kampaň od O2, v ktorej keď ste prekročili štátnu hranicu alebo ste browsovali na zahraničných stránkach, dostali ste od operátora upozornenie, že nie vždy to bolo takto jednoduché.
GPS ovečka
Agentúra: THIS IS LOCCO
Klient: Liptov
Ako presvedčiť ľudí, že mlieko v produkoch Liptov je skutočne čisté mlieko? Jednoducho dáte GPS monitor na krk jednej z ovečiek a dovolíte ľuďom sledovať ju.
Slová, ktoré robia radosť
Agentúra: Triad
Klient: O2
O2 chcelo, aby sa ľudia viac rozprávali. A tak umožnili nahrať svoje odkazy na microsite, ktoré potom dostali fyzicky ako prívesok. Každý tak bol unikátny.
Agentúra: PS:Digital
Klient: Združenie Brániť sa oplatí Slovensko a Ministerstvo vnútra
Novodobí otroci
Kampaň „nachytávala“ tých, ktorí chcú vycestovať za prácou do zahraničia. Priviedla ich na fiktívnu stránku, kde museli zodpovedať podozrivé otázky. Na konci im kampaň oznámila, že takto to vyzerá, keď ste lákaný na neseriózne práce v zahraničí.
Prinášame klasiku späť do moderného života
Agentúra: Core4/tell it online
Klient: SLSP
Séria online videí mala prepojiť značku s festivalom VIVA musica. Vo videách ukazovali Beethovena, ako sa vysporiadáva s dnešným svetom.
Fofola klávesnica
Agentúra: Zaraguza
Klient: Kofola Československo
Aplikácia, ktorá ponúkla fanúšikom psa Tuna písať si vo fofolštine.
Fofola Fnapchat
Agentúra: Zaraguza
Klient: Kofola Československo
Ako využiť sociálnu sieť Snapchat pri psovi, ktorý je animovaný?
Periskopy
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Klient: Správa slovenských jaskýň
Agentúra dala možnosť nazrieť do slovenských jaskýň a to bez toho, aby do nich ľudia museli vojsť. Práca sa údajne rodila dva roky.
Špeciálne ocenenie porota udelila O2.
"O2 je jeden z najprogresívnejších zadávateľov na Slovensku, využíva najnovšie trendy a viackrát sa stalo, že bol pionierom. Rozhodne patrí k tým, ktorý digitálny marketing na Slovensku majú zmáknutý. Okrem toho vidieť, ako operátor konzistentne buduje svoj charakter a stáva sa rozpoznateľný aj v názoroch na sociálne témy. O2 za posledný rok ašpiruje na zadávateľa, ktorý má potenciál trendy nielen nasledovať, ale ich na slovenskom trhu aj udávať," povedala pre Digital Pie členka poroty Erika Brindzová.
Digitálnou agentúrou roka sa stal Triad.