„Najobľúbenejších obchodníkov v jednotlivých kategóriách maloobchodu vyberali slovenskí zákazníci a výsledky preto odrážajú ich vlastnú skúsenosť s kvalitou ponuky a služieb. Absolútne víťazstvo obhájilo už štvrtýkrát kníhkupectvo Martinus, ktoré sa dlhodobo teší vysokej dôvere a lojalite zákazníkov,“ povedal Josef Machala, Mastercard Rewards Program Leader. Na druhom mieste sa v kategórii Absolútny víťaz presadila dm drogerie markt a na treťom mieste sa umiestnila spoločnosť Lidl Slovenská republika.
Celkový víťaz aj víťazi v jednotlivých sortimentných kategóriách boli určení na základe výsledkov rozsiahleho reprezentatívneho výskumu spoločnosti GfK Czech na vzorke 1 500 respondentov z celej Slovenskej republiky. Hodnotenými parametrami bolo spontánne menovanie predajne („top of mind“), počet nakupujúcich a miera ich vernosti predajni, dôvera zákazníkov a spokojnosť s vybranými parametrami (sortiment, kvalita, personál, služby, usporiadanie).
Víťazi jednotlivých kategórií Mastercard Obchodník roka 2016:
Obchodník s potravinami
- Lidl Slovenská republika (vyhral vďaka vysokej dôvere a lojalite zákazníkov)
- Kaufland Slovenská republika
- Tesco Stores SR
Obchodník s drogériou a parfumériou
- dm drogerie markt (zákazníci pozitívne hodnotili najmä splnenie svojich očakávaní pri nákupe)
- 101 Drogerie
- TETA Drogerie
Obchodník s odevmi a obuvou
- Deichmann (zabodoval hlavne vysokou lojalitou zákazníkov)
- Zara
- F&F
Obchodník so športovými odevmi a potrebami
- Sportisimo
- SportsDirect
- Decathlon
Obchodník s elektronikou
- Nay (Nay je medzi zákazníkmi veľmi známy a tí sú k nemu lojálni)
- Datacomp
- Okay
Obchodník s knihami
- Martinus
- Panta Rhei
- sk/Media klub
Obchodník pre dom, záhradu a chovateľov
- Merkury Market (prvýkrát - silnou stránkou reťazca je lojalita jeho zákazníkov)
- Hornbach
- OBI
Obchodník s nábytkom a bytovými doplnkami
- Ikea (lojálni zákazníci hodnotili veľmi pozitívne odlišnosť reťazca od konkurencie)
- Jysk
- Merkury Market
Internetový obchodník
- alza.sk (ocenenie získal už štvrtýkrát - zákazníci portálu alza.sk sú voči obchodu lojálni.
- mall.sk
- hej.sk
Cena verejnosti
V kategórii Mastercard Cena verejnosti 2016 zvíťazila spoločnosť Lidl Slovenská republika, rovnako ako v predchádzajúcich troch rokoch. Zákazníci hlasovali prostredníctvom internetových stránok súťaže a SMS správ od 16. januára do 31. marca 2017. Do hlasovania sa zapojilo celkovo 79 919 ľudí, 74 840 hlasovalo prostredníctvom internetových stránok a 5 079 poslalo súťažnú SMS. Celkovo hlasujúci udelili v ankete 595 049 platných hlasov.
Slávnostné vyhlásenie víťazov sa uskutočnilo dnes v rámci konferencie Retail Summit v Bratislave.