Tchibo chce novou kampaňou osloviť predovšetkým mužov, ktorí doteraz tvorili v jeho internetovom obchode len malú časť nakupujúcich. Ako ukázal prieskum Tchibo, mužom sú nákupy všeobecne proti srsti a najviac zo všetkého uvítajú, keď majú možnosť zaobstarať to, čo potrebujú v najkratšom možnom čase. Tak vznikla myšlienka „Chlapských nákupov“, ktorá hovorí, že Tchibo je mužom šité priamo na mieru a umožní im rýchlo, s minimálnym úsilím a maximálnou zábavou zaobstarať takmer čokoľvek, na čo si spomenú.
„Nechceme našich zákazníkov otravovať nudnými a zdĺhavými rečami o výhodách nakupovania u nás. Naším cieľom je, aby mohli nakúpiť všetko, čo chcú skôr, ako dopijú kávu a v čase, ktorý im ostane sa pobavili,” hovorí Jan Kulhánek, Category Manager Non Food spoločnosti Tchibo Praha.
„Tejto myšlienke zodpovedá aj poňatie kampane. V prvých sekundách povieme všetko potrebné a potom až do konca spotu sa snažíme chlapov už len pobaviť,” podotkol Radovan Andrej Grežo zo Zaraguzy.
Ústrednou postavou kampane je český herec Filip Blažek, ktorý si strihol rolu štýlového sprievodcu svetom Chlapských nákupov. Kampaň pre Českú republiku a Slovensko pobeží na Facebooku, Youtube a ďalších afinitných rich media portáloch. Kreatívu pripravila reklamná agentúra ZARAGUZA a produkciu obstaral atSwim.
Kampaň sa točila 3 dni, v priebehu ktorých vzniklo 5 spotov a 10 fotografií. Spoty sprevádza výrazný hudobný podmaz - chlapský gitarový riff priamo pre účely kampane skomponovali Jiří Burian (skladateľ známy napríklad z projektov Kapitán Demo alebo Emma Smetana) a Mikoláš Růžička (skladateľ stojaci za kapelou Piano). Obaja títo skladatelia spolupracujú na projekte Republic of two a v roku 2011 získali spoločne ocenenie hudobnou cenou Anděl.
Bez zbytočných rečí
Šport:
Striptíz
Vždy sa trafíte
Vychytávky pre chlapov
Kampaň Chlapské nákupy:
Klient: Tchibo Praha
Značka: Tchibo
Marketing Director: Steffen R. Saemann
Category Manager Non Food: Jan Kulhánek
Junior Brand Manager Non Food: Helena Pavličíková
E-commerce Manager: Mikuláš Vondra
Digital Marketing Manager: Jaroslav Sodomka
Social Media Specialist: Adriana Šnajdrová
Agentúra: ZARAGUZA
Group Creative Director: Michal Pastier
Creative Director: Radovan Andrej Grežo
Strategy Director: Pavol Minár
Copywriter: Tadeáš Haager
Art Director: Matuš Stenko, Dorota Hošovská
Account Team Leader: Vierka Šteffeková
Media Strategist: Peter Mižík
Social Media Specialist: Vladimír Zikmund
Production company: AtSwim
Director: Jan Pavlacký
Director Of Photography: Jakub Dvorský
Music: Jiří Burian a Mikoláš Růžička
Producer: Monika Soukup