S: Po dvoch ťažkých pandemických rokoch čelíme ďalšej kríze, ktorú vyvolala vojna na Ukrajine. Aké kľúčové výzvy čaká v tomto kontexte PR segment v tomto roku?
Pôvodne sme očakávali, že rok 2022 bude rokom konsolidácie síl po dlhom pandemickom období. Vojna na Ukrajine a hospodárske výzvy však zamiešali karty väčšine firiem, ktoré tak stoja pred (staro)novými výzvami s presahom aj do internej a externej komunikácie. Kľúčovými slovami tohto roka budú pravdepodobne neistota, strach z budúcnosti a nedôvera, ktoré si vyžiadajú fokus na hodnoty, prepájanie namiesto rozdeľovania a vzájomnú silnú podporu nielen v komunikácii. Medzi kľúčové výzvy by som určite zaradila vyrovnanie sa s nepriaznivou situáciou na trhu práce, keď nielen naše odvetvie má problém s dostatkom kvalitných ľudí, a tiež prehlbujúcu sa nedôveru v tradičné médiá (offline aj online) a súvisiace superšírenie hoaxov.
S: Ako sa to dotkne komunikácie značiek?
V súčasnom prostredí dominancie fake news je autenticita značiek a komunikácie dôležitejšia ako kedykoľvek predtým a to si vyžaduje správne nastavenie vzťahov medzi agentúrou a klientom. Dobrá agentúra nemôže svojmu klientovi dovoliť neautentickú komunikáciu narúšajúcu integritu značky. A v neposlednom rade sa bude odvetvie, aspoň dúfam, vzďaľovať od „one size fit all“ riešení a komunikácie, ktorých stredobodom nie je človek.
S: Čo to znamená pre PR odvetvie do budúcnosti?
S určitosťou si trúfam povedať, že naše odvetvie bude ešte dynamickejšie a ešte digitálnejšie ako doteraz. Vždy platilo, že včera bolo neskoro, ale presunom do online prostredia to platí x-násobne. Zároveň nám to otvára oveľa väčšie možnosti pre dialóg – teda obojsmernú komunikáciu a personalizáciu komunikácie, čo sú jednoznačné benefity. Naša práca bude taktiež viac ako kedykoľvek predtým založená na dátach, bude sa ďalej digitalizovať v každom aspekte (aj keď verím, že človek bude v PR vždy zohrávať kľúčovú rolu) a okrem fyzického sveta budeme potrebovať čoraz viac komunikovať aj v metaverze....
Zostáva vám 85% na dočítanie.