Cannes predictions: FAMILY EQUALITY 'LOVE, L AWYERS, AND THE GOVERNMENT' VS. MOTOWN MUSEUM 'MARVIN GAYE 50TH ANNIVERSARY'
StoryEditor

Cannes predictions: Keď otázka odkiaľ príde dieťa, nemá rovnakú odpoveď

15.06.2022, 22:20

Reklamný battle pokračuje tretím kolom tipovania.

   

Povedali by ste, že tak náročná téma ako je adopcia dieťaťa pre páry rovnakého pohlavia sa dá znázorniť humorne a zároveň citlivo?

V tipovaní o to, ktorá práca bude mať väčší úspech v Cannes, sa dnes stretli dve reklamy z kategórie "dôležité spoločenské témy". A v súboji agentúry Wiktor Leo Burnett a Stratégií tentoraz došlo k zhode.

 






Prvou reklamou je práca Family Equality: ‘Love, Layers and the Government’. Pre LGBT komunitu je odpoveď na otázku odkiaľ prichádza dieťa omnoho zložitejšia. Druhá práca Marvin Gaye Anniversary’ pre Mototown Museum nám ukazuje, aká prítomná dokáže byť bohužiaľ aj dnes história.

 

image

Patrícia Jánošíková, Wiktor Leo Burnett

Patrícia Jánošiková
                                                                    Account manager
                                                                    Wiktor Leo Burnett

 

 

Myslím si, že väčšiu šancu má uspieť kampaň  Family equality, ako content k Motown Museum. V tejto kampani je humorne a pútavo ukázané, aká komplikovaná je cesta k dieťatu v LGBT rodine. Zároveň sa mi páči ako video ukončili vtipným zvratom skutočnej reality. 

Z kampane  Motown Museum som si odniesla odkaz na myšlienku o tom, ako sa história opakuje a je dôležité sa z nej poučiť, no necítila som z toho žiadnu originalitu či posun.

 

image

Petronela Ševčíková
šéfredaktorka
Stratégie

                                                                      Petronela Ševčíková
                                                                      šéfredaktorka
                                                                     Stratégie

 

Úvod spotu pre Motown Museum vyzeral veľmi sľubne. Aj preto, že mám rada reklamy, ktoré nám pripomínajú, že minulosť sa bohužiaľ aj dnes často opakuje. Akurát som očakávala viac, akési rozpracovanie dobrej idey. A to sa nestalo. Nápad ukázať, ako sa minulosť opakuje v prítomnosti, som videla mnohokrát a často dokonca aj na našom trhu.
Naopak - príbeh otca, ktorý číta dieťaťu pred spaním sa začal obyčajne, ale čím ďalej tým viac ma bavil, vtiahol do deja a na záver aj splnil úlohu - zanechal vo mne stopu, ako komlikovanú cestu má k dieťaťu LGBT komunita. Jednoduchý príbeh zo života a navyše podaný s vtipom tak, aby nestratil na vážnosti - to dôvod, prečo si vyberám práve túto reklamu.

16. jún 2022 16:39