Povedali by ste, že tak náročná téma ako je adopcia dieťaťa pre páry rovnakého pohlavia sa dá znázorniť humorne a zároveň citlivo?
V tipovaní o to, ktorá práca bude mať väčší úspech v Cannes, sa dnes stretli dve reklamy z kategórie "dôležité spoločenské témy". A v súboji agentúry Wiktor Leo Burnett a Stratégií tentoraz došlo k zhode.
Prvou reklamou je práca Family Equality: ‘Love, Layers and the Government’. Pre LGBT komunitu je odpoveď na otázku odkiaľ prichádza dieťa omnoho zložitejšia. Druhá práca ‘Marvin Gaye Anniversary’ pre Mototown Museum nám ukazuje, aká prítomná dokáže byť bohužiaľ aj dnes história.
Account manager Wiktor Leo Burnett |
Patrícia Jánošiková
|
Myslím si, že väčšiu šancu má uspieť kampaň Family equality, ako content k Motown Museum. V tejto kampani je humorne a pútavo ukázané, aká komplikovaná je cesta k dieťatu v LGBT rodine. Zároveň sa mi páči ako video ukončili vtipným zvratom skutočnej reality.
Z kampane Motown Museum som si odniesla odkaz na myšlienku o tom, ako sa história opakuje a je dôležité sa z nej poučiť, no necítila som z toho žiadnu originalitu či posun.
Petronela Ševčíková |
Úvod spotu pre Motown Museum vyzeral veľmi sľubne. Aj preto, že mám rada reklamy, ktoré nám pripomínajú, že minulosť sa bohužiaľ aj dnes často opakuje. Akurát som očakávala viac, akési rozpracovanie dobrej idey. A to sa nestalo. Nápad ukázať, ako sa minulosť opakuje v prítomnosti, som videla mnohokrát a často dokonca aj na našom trhu.
Naopak - príbeh otca, ktorý číta dieťaťu pred spaním sa začal obyčajne, ale čím ďalej tým viac ma bavil, vtiahol do deja a na záver aj splnil úlohu - zanechal vo mne stopu, ako komlikovanú cestu má k dieťaťu LGBT komunita. Jednoduchý príbeh zo života a navyše podaný s vtipom tak, aby nestratil na vážnosti - to dôvod, prečo si vyberám práve túto reklamu.