Málokto vie, že v strede Slovenska pred miliónmi rokov vybuchoval jeden z najväčších supervulkánov, aké sa kedy vyskytli na Zemi. Dosahoval výšku takmer 5 kilometrov a vybuchoval silou ako stotisíc hirošimských bômb. Jeho pozostatkom sú Štiavnické vrchy. Ich hrebene sú okrajom prepadnutého krátera Supervulkánu Štiavnica, v ktorom dnes leží mesto Banská Štiavnica.
Výkonný riaditeľ Oblastnej organizácie cestovného ruchu (OOCR) Región Banská Štiavnica Igor Kuhn objasňuje, že tento región je pre turistov z roka na rok atraktívnejší. Veľkou škodou však podľa neho je, že návštevníci väčšinou zavítajú na pár dní iba do mesta Banská Štiavnica a mnohé okolité miesta a obce im uniknú.
„Možnosť prechádzať sa, či bicyklovať po svahoch Supervulkánu, sfárať do jeho útrob, kúpať sa v 24 vodných tajchoch, ktoré boli súčasťou Najväčšieho vodného stroja na svete, ochutnať supervulkanické vína, či navštíviť počas jednej dovolenky 5 pralesov… Preto náš región budeme doma aj v zahraničí propagovať pod značkou Supervulkán Štiavnica“.
Na rebrandingu regiónu pracuje Oblastná organizácia cestovného ruchu približne rok. „Absolvovali sme desiatky až stovky hodín výskumov a rozhovorov s profesionálmi z rôznych oblastí. Niekedy to boli aj vášnivé diskusie. A to všetko len preto, aby sme si boli úplne istí, že Štiavnické vrchy sú naozaj pozostatkom jedného z najväčších Supervulkánov sveta. Práve vďaka tomu vieme ponúknuť mimoriadne dovolenkové zážitky. Krst ohňom sme zažili pred pár mesiacmi na výstave EXPO v Dubaji. Práve tu sme prvýkrát pred celým svetom predstavili náš región pod novou značkou,” vysvetľuje Igor Brossmann, člen predstavenstva OOCR zodpovedný za marketing.
OOCR v tejto súvislosti odštartovalo informačná kampaň, ktorej cieľom je predstaviť novú dovolenkovú destináciu Supervulkán Štiavnica ako novú lokalitu, kde je možné na Slovensku zažiť výnimočnú letnú dovolenku. Marketingová koordinátorka OOCR Terézia Sopková zároveň informovala o vzniku dvoch nových web stránok určených pre zahraničie a tiež domácich návštevníkov, ktorí tu nájdu tipy na pešie a cyklovýlety, atraktivity pre rodiny s deťmi, zamilované páry i seniorov, aktuálne podujatia, tajuplné miesta a jedinečné atraktivity tejto novej dovolenkovej destinácie.
Ako Stratégie ďalej informovala Terézia Sopková, za stratégiou a kreativitou informačnej kampane stojí agentúra IGOR BROSSMANN, mediálne plánovanie a nákup realizovala agentúra PS:Digital. Kampaň je naplánovaná na júl 2022 a bude prebiehať v online.