Canne LionsGetty Images for Cannes Lions
StoryEditor

Inšpirácia z Cannes: Ako vyhrať s rádio spotom

11.07.2022, 11:52
Autor:
redred

Pozreli sme sa na to, ako by mal vyzerať rádio spot, aby ste oslovili svetovú porotu.

Cannes Lions festival bol dlhé roky známy pre najlepšiu prehliadku televíznych spotov či billboardov a neskôr online videí. Avšak, ako za posledné roky sociálne médiá otvorili priestor pre audio reklamy, začal sa transformovať aj samotný cannesky festival. Vznikli nové platformy, hudobné služby a ľudia začali nosiť slúchatká viac než kedykoľvek predtým. Ich spoločníkom sa stala hudba a audio tvorba.

Rovnako o audio kategórii hovorí aj prezidentka poroty v tejto kategórii, ktorá poukázala na to, že tradičná kategória dnes dostáva úplne nové rozmery. Audio mohla porota tento rok hodnotiť v NFT technológiách, v online hrách, v ktorých sa objavila obrandovaná rádio stanica či vo WhatsAppe.

Ešte pred nieľkokými rokmi si môžeme pamätať ocenené práce z kategórie Audio, v ktorej vyhrávali 30 a viac sekundové rádio nahrávky pripomínajúce skôr poviedky. Tentokrát sa na túto kategóriu pozerá porota prísnejšie s odlišnými kritériami. Nehodnotí tú najkrajšiu exekúciu, ale posudzuje, ako bol zvuk zakomponovaný do technológie a naopak, prihliada na copywriting a ako slová chytia za srdce publikum. A nezabúda sa na samotný script. Pozrite si náš výber toho najlepšieho, čo kategória Rádio a Audio priniesla tento rok.

Názov: I will always be me

Práca, o ktorej sme už písali a vďaka ktorej môžu ľudia s chorobou, pri ktorej prichádzajú o svoj hlas, zaznamenať svoju zvukovú stopu. Budú tak navždy vypočutí.

Názov: Mom But Not His Mom

Táto práca je jedna z tých, ktoré vás pripútajú. Započúvajte sa nielen do hlasu, ktorý sprevádza prezentačné video, ale aj do odkazu, ktorý sa nám pokúša zdeliť. V Cannes si táto kombinácia vyslúšila bronzového leva.

Názov: Los Santos +3 °C

A započúvať sa môžete aj do tejto práce, v ktorej brazílska Greenpeace organizácia na základe dát pretvorila známu počítačovú hru. V hre si môžete na vlastnej koži vyskúšať, ako bude vyzerať Los Angeles po tom, ako sa naplnia očakávané predikcie klimatickej zmeny. Napríklad po globálnom oteplení o tri stupne celzia. Výsledkom je okrem zvýšenia povedomia o klimatickej kríze aj bronzový lev v kategórii Radio a Audio.

01 - Modified: 2025-12-17 13:12:46 - Feat.: - Title: Všetky deti si zaslúžia písať Ježiškovi z domova, odkazuje Nadácia Kooperativa 02 - Modified: 2025-11-19 15:02:29 - Feat.: - Title: Kampaň, ktorá pomáha. ZSE a VSE spojili sily, aby školám darovali fotovoltiku 03 - Modified: 2025-09-01 11:56:45 - Feat.: - Title: 365.bank spúšťa druhú vlnu kampane "Chcem tento účet". Ondrík s Nahálkom sa opäť dostávajú do nečakých vtipných situácií 04 - Modified: 2025-08-15 11:01:33 - Feat.: - Title: WIFI JETU, aj tu, Wi-Fi je všade – odkazuje Orange v novej kampani 05 - Modified: 2025-08-15 08:52:29 - Feat.: - Title: O2 v novej kampani predstavuje optický internet, ktorý zákazníkov odmení
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. december 2025 16:08