Cannes Lions festival bol dlhé roky známy pre najlepšiu prehliadku televíznych spotov či billboardov a neskôr online videí. Avšak, ako za posledné roky sociálne médiá otvorili priestor pre audio reklamy, začal sa transformovať aj samotný cannesky festival. Vznikli nové platformy, hudobné služby a ľudia začali nosiť slúchatká viac než kedykoľvek predtým. Ich spoločníkom sa stala hudba a audio tvorba.
Rovnako o audio kategórii hovorí aj prezidentka poroty v tejto kategórii, ktorá poukázala na to, že tradičná kategória dnes dostáva úplne nové rozmery. Audio mohla porota tento rok hodnotiť v NFT technológiách, v online hrách, v ktorých sa objavila obrandovaná rádio stanica či vo WhatsAppe.
Ešte pred nieľkokými rokmi si môžeme pamätať ocenené práce z kategórie Audio, v ktorej vyhrávali 30 a viac sekundové rádio nahrávky pripomínajúce skôr poviedky. Tentokrát sa na túto kategóriu pozerá porota prísnejšie s odlišnými kritériami. Nehodnotí tú najkrajšiu exekúciu, ale posudzuje, ako bol zvuk zakomponovaný do technológie a naopak, prihliada na copywriting a ako slová chytia za srdce publikum. A nezabúda sa na samotný script. Pozrite si náš výber toho najlepšieho, čo kategória Rádio a Audio priniesla tento rok.
Názov: I will always be me
Práca, o ktorej sme už písali a vďaka ktorej môžu ľudia s chorobou, pri ktorej prichádzajú o svoj hlas, zaznamenať svoju zvukovú stopu. Budú tak navždy vypočutí.
Názov: Mom But Not His Mom
Táto práca je jedna z tých, ktoré vás pripútajú. Započúvajte sa nielen do hlasu, ktorý sprevádza prezentačné video, ale aj do odkazu, ktorý sa nám pokúša zdeliť. V Cannes si táto kombinácia vyslúšila bronzového leva.
Názov: Los Santos +3 °C
A započúvať sa môžete aj do tejto práce, v ktorej brazílska Greenpeace organizácia na základe dát pretvorila známu počítačovú hru. V hre si môžete na vlastnej koži vyskúšať, ako bude vyzerať Los Angeles po tom, ako sa naplnia očakávané predikcie klimatickej zmeny. Napríklad po globálnom oteplení o tri stupne celzia. Výsledkom je okrem zvýšenia povedomia o klimatickej kríze aj bronzový lev v kategórii Radio a Audio.