Social and Influencer je kategória, o ktorej nebol vždy počuť. Pandémia však zmenila vnímanie tejto kategórie – ľudia sa presunuli práve na sociálne siete a do online hier. A to sa odrazilo aj na prihláškach do tejto kategórie. Stala sa náročnejšou, pretože práve social ako prostredie si získalo väčšie publikum a vytvorilo väčší priestor pre značky. Vyberáme ukážky reklám, ktorým porota udelila Leva.
Názov: KFCOPYPASTE
Na internete nájdete vyše 500 000 receptov na Youtube, ktoré sľubujú, že vás naučia originálny recept od zakladateľa KFC Colonela Sandersa. KFC je hrdé na to, koľkí sa snažia napodobniť jeho recept, preto vytvorili web stránku, na ktorej ste si mohli vymeniť váš amatérsky recept za originál. Jednoducho ste nahrali jeden z vyše 500 000 URL adries s receptom a web stránka vám za to vygenerovala kód, ktorý ste mohli použiť v KFC predajni a získať tak známe kura. Každá URL adresa mala limitovaný počet kupónov, takže ľudia museli naozaj aktívne hľadať stále nový a nový recept.
Názov: BMW: NOTHING BUT SHEER JOY
V BMW sa rozhodli nadviazať na čínsky rok tigra, ktorým tento rok je. Predznamenať má radosť, hravosť, silu a odvahu. Výsledkom je kampaň, ktorá búra doterajšie koncepty kampaní automobilky založené na znovunájdení rodiny a spoločných chvíľach. Táto práca má vyčariť úsmev počas celého roka. Posúďte sami, pre nás je naozaj chytľavá. Napokon aj pre porotcov, ktorí jej udelili zlato.
Na sociálnych sieťach mali ľudia generovať vlastný obsah, ktorým mali ukázať, čo pre nich znamená radosť v ich vlastných životoch. Kampaň zasiahla čínske sociálne siete, kiná pod.
Názov: THE SOUND OF STORIES
Táto nápaditá kampaň je pekná ukážka, ako ľahko zapojiť publikum. V talianskej pobočke Netflixu využili známe zvukové logo, ktoré vždy zaznie pred spustením filmu či obľúbeného seriálu. TuDum sa stalo ikonou v rôznych bežných situáciách, v ktorých ho ľudia môžu použiť. Netflix sa tak dostal doslova do životov ľudí. Na sociálnych sieťach si vyslúžil 22 miliónov interakcií.
Názov: THE NIGHT IS YOUNG
Heineken si zobral na seba neľahkú úlohu na sociálnych sieťach – otvorene vyzval k vakcinácii počas pandémie ako jednému z najúčinnejších spôsobov, ako sa vrátiť do normálneho života, a teda aj do barov vychutnať si pivo s priateľmi. Vytvoril preto koncept, v ktorom tancujú seniori a dôchodcovia užívajúc si bujarý život na pláži. Len ťažko povedať, koľkých media managerov musel v tom čase zamestnať, aby zvládli spŕšku reakcií, ktoré si nový koncept vyslúžil na sociálnych sieťach. Kampaň bola spustená minulý rok v lete v čase, keď v Írsku otvorili vyše 3 000 barov.