Burger King, s ktorým sa neodmysliteľne spája burger tak, ako ho milovníci mäsa poznajú, sa už nejaký čas pokúša zmeniť svoju rétoriku.
Ešte začiatkom roka predstavil kampaň, v ktorej oslovil kvalitných fotografov jedla, aby pre reťazec nafotili zeleninu, ktorá ale vyzerá na nerozoznanie od mäsa. Burger King týmto chcel začať diskusiu medzi milovníkmi mäsa a hlavne na sociálnych médiách o tom, či mäso je skutočne voľba číslo jedna.
Vo svojej podstate Burger King presadzuje vždy mäso, avšak chce byť aktívnou súčasťou debát, v ktorých sa majú ľudia sami rozhodnúť, či burger má byť s mäsom alebo môže byť aj bez neho.
Najnovšie reťazec ešte pritvrdil a svoju novú filozofiu preniesol z kampaňových vizuálov priamo do predajní. Odteraz, ak explicitne nepoviete, že chcete mäsový burger, automaticky vám naservírujú vegetariánsky. Vychádzajú pritom z dát, že v Belgicku je jeden z troch burgrov vegetariánsky. Zmena sa dotkne najmä európskeho trhu, a vyskúšať si ju môžete rovno za našimi hranicami v Rakúsku.
Kampaň nesie slogan „Normal or with meat“, teda „Normálny alebo s mäsom“. Na rakúskom Facebook profile značky rozpútavajú diskusie aj takéto videá:
Viac podobných videí a obsahu nájdete na sociálnych sieťach pod #normalodermitfleisch.
Burger King pripúšťa, že vegetariánsky burger nemusí byť budúcnosť burgrov. Z vyjadrení zástupcov značky možno vycítiť, že sú skôr za mäsovú verziu. Cieľom je vzbudiť diskusiu a nechať rozhodnutie na zákazníkoch. Uvidíme, ktorým smerom sa nakoniec vyberie.