Počúvajme sa – je hlavný claim najnovšej kampane Ligy za duševné zdravie, ktorú pripravila v spoluprácu s agentúrou MARK BBDO.
Kampaň sprevádza spot, v ktorom známe osobnosti telefonujú svojim známym a priateľom. Len tak, pretože ich chcú iba počuť. V kampaňovom spote si reakciu na tieto slová a intenzitu emócie na vlastnej koži vyskúšala herečka Zuzana Vačková, spevák a moderátor Peter „Šarkan“ Novák, moderátorka Katarína „Becca“ Balážiová a Klaudia „@helloklaudi“ Rusnak – komička a bývala tenistka.
V priebehu kampane budú môcť rovnaký pocit zažiť poslucháči rozhlasových staníc či známe slovenské osobnosti, s ktorými sa prostredníctvom živých vstupov spoja napríklad moderátori rádia EXPRES a FUN rádia s jediným cieľom – prehodiť pár priateľských slov a viet. Podarí sa ľuďom pripomenúť, aké dôležité je ozvať sa, rozprávať sa a zaujímať sa o svojich blízkych, priateľov či známych aj bez toho, aby sme od nich niečo potrebovali?
Motívom pre kampaň bolo zistenie, že v dobe, keď je medzi nami viac mobilných telefónov ako obyvateľov, prežívajú tisíce Slovákov pocity osamelosti. Od januára do júna tohto roku zavolalo celkom 5815 ľudí s podobnými problémami. Až jedna tretina volajúcich sa obracala na odborníkov s problémami vo vzťahoch. Bez ohľadu na to, či išlo o vzťahy partnerské, rodinné alebo kamarátske – až bezmála jedna pätina ľudí sa aj vo vzťahoch cíti osamelo.
Kampaň bude prebiehať v termíne od 8. 8. 2022 do 22. 8. 2022 v spolupráci s viacerými ambasádormi projektu a médiami.
Kampaňou chce Liga upriamiť pozornosť ľudí na fakt, že zavolať niekomu zo svojich príbuzných, priateľov či známych s jediným cieľom – počuť človeka na druhej strane linky, môže čísla vychádzajúce zo štatistík zmeniť k lepšiemu.
Nejde samozrejme o čísla. Ide v prvom rade o konkrétnych ľudí, ktorým môže toto jednoduché gesto – telefonát vyjadrujúci záujem – priniesť potešenie a povzbudenie neraz v zložitej životnej situácii a predísť tak pocitom osamelosti. Tie stoja vo veľkej miere na začiatku hlbších psychických problémov a depresií, ktoré je neskôr zložitejšie liečiť.
Kedy ste naposledy skúsili zavolať niekomu len tak, koho ste už dlho nepočuli?, pýta sa LDZ v tlačovej správe o kampani.