Liga za duševné zdravie mu novú kampaň
StoryEditor

Kedy ste naposledy zavolali niekomu len tak? Pýta sa Liga za duševné zdravie

09.08.2022, 18:15
Autor:
redred

V novej kampani známe osobnosti telefonujú svojím priateľom.

Počúvajme sa – je hlavný claim najnovšej kampane Ligy za duševné zdravie, ktorú pripravila v spoluprácu s agentúrou MARK BBDO.

Kampaň sprevádza spot, v ktorom známe osobnosti telefonujú svojim známym a priateľom. Len tak, pretože ich chcú iba počuť. V kampaňovom spote si reakciu na tieto slová a intenzitu emócie na vlastnej koži vyskúšala herečka Zuzana Vačková, spevák a moderátor Peter „Šarkan“ Novák, moderátorka Katarína „Becca“ Balážiová a Klaudia „@helloklaudi“ Rusnak – komička a bývala tenistka.

V priebehu kampane budú môcť rovnaký pocit zažiť poslucháči rozhlasových staníc či známe slovenské osobnosti, s ktorými sa prostredníctvom živých vstupov spoja napríklad moderátori rádia EXPRES a FUN rádia s jediným cieľom – prehodiť pár priateľských slov a viet. Podarí sa ľuďom pripomenúť, aké dôležité je ozvať sa, rozprávať sa a zaujímať sa o svojich blízkych, priateľov či známych aj bez toho, aby sme od nich niečo potrebovali?

 

Motívom pre kampaň bolo zistenie, že v dobe, keď je medzi nami viac mobilných telefónov ako obyvateľov, prežívajú tisíce Slovákov pocity osamelosti. Od januára do júna tohto roku zavolalo celkom 5815 ľudí s podobnými problémami. Až jedna tretina volajúcich sa obracala na odborníkov s problémami vo vzťahoch. Bez ohľadu na to, či išlo o vzťahy partnerské, rodinné alebo kamarátske – až bezmála jedna pätina ľudí sa aj vo vzťahoch cíti osamelo.

Kampaň bude prebiehať v termíne od 8. 8. 2022 do 22. 8. 2022 v spolupráci s viacerými ambasádormi projektu a médiami.

 

Kampaňou chce Liga upriamiť pozornosť ľudí na fakt, že zavolať niekomu zo svojich príbuzných, priateľov či známych s jediným cieľom – počuť človeka na druhej strane linky, môže čísla vychádzajúce zo štatistík zmeniť k lepšiemu.

Nejde samozrejme o čísla. Ide v prvom rade o konkrétnych ľudí, ktorým môže toto jednoduché gesto – telefonát vyjadrujúci záujem – priniesť potešenie a povzbudenie neraz v zložitej životnej situácii a predísť tak pocitom osamelosti. Tie stoja vo veľkej miere na začiatku hlbších psychických problémov a depresií, ktoré je neskôr zložitejšie liečiť.

Kedy ste naposledy skúsili zavolať niekomu len tak, koho ste už dlho nepočuli?, pýta sa LDZ v tlačovej správe o kampani.  

01 - Modified: 2025-11-19 15:02:29 - Feat.: - Title: Kampaň, ktorá pomáha. ZSE a VSE spojili sily, aby školám darovali fotovoltiku 02 - Modified: 2025-09-01 11:56:45 - Feat.: - Title: 365.bank spúšťa druhú vlnu kampane "Chcem tento účet". Ondrík s Nahálkom sa opäť dostávajú do nečakých vtipných situácií 03 - Modified: 2025-08-15 11:01:33 - Feat.: - Title: WIFI JETU, aj tu, Wi-Fi je všade – odkazuje Orange v novej kampani 04 - Modified: 2025-08-15 08:52:29 - Feat.: - Title: O2 v novej kampani predstavuje optický internet, ktorý zákazníkov odmení 05 - Modified: 2025-08-08 11:52:00 - Feat.: - Title: Daj odber, odkazujú slovenskí a českí youtuberi v medzinárodnej kampani pre Slovak Telekom a T-Mobile
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
02. december 2025 13:34