Liquid Death, po slovensky Tekutá smrť, je totiž presne to – startup s obyčajnou vodou!
Zároveň je krásnou ukážkou, ako v dnešnom svete dokážete preraziť s absolútne hocičím. Ako si dokážete overiť svoj nápad za pár korún. Že kvalitná kreatíva je základ úspešnej komunikácie. A akú silu má reklama.
Ísť do segmentu balených vôd chce fakt odvahu. Nielenže sa v ňom brutálne tlčú obrovské nadnárodné korporácie, ale zákazníci majú ešte jednu fajn alternatívu – načapovať si ju doma, čerstvú z kohútika, za pár centov.
Na začiatku stála šialená myšlienka:
- zoberme vodu z rakúskeho ľadovca (takú má dnes už hocikto),
- dajme to do plechovky, donekonečna recyklovateľnej, tváriacej sa ako obal od piva (takú nemá nikto),
- zamerajme sa na cieľovku, ktorá chce byť štýlová pred kamošmi (smrť, lebky, satanizmus)!
Nápad si overili tak, že ho rovno začali komunikovať – za tri tisícky vytvorili jeden spot a promo na Facebooku. Po štyroch mesiacoch malo video tri milióny videní a stránka viac fanúšikov ako Aquafina. Takže záujem by bol.
S fyzickou distribúciou si na začiatku poradili tak, že sa infiltrovali do barov a diskoték. Pre zákazníkov, ktorí nechceli pivo, ale ani trapošiť s Eviankou, bolo zrazu cool piť obyčajnú vodu.
Neskôr prerazili aj do veľkých reťazcov, ktoré zaujal práve unikátny dizajn. Netradičný, ktorý sa skvele vyníma v regáli s vodami zvyčajne takom dlhom, že na ňom vidieť aj zakrivenie Zeme.
Presne v tomto smere ide aj všetka reklama – priame útoky na Pepsi a Coca Colu vo forme boja proti plastom. Newsletter, do ktorého môžete vstúpiť, len ak sa doňho upíšete svojou dušou. Zo všetkých hejtov a negatívnych recenzií od pohoršených maminiek urobili death metalové album Greatest Hates.
A keď si ich zákazník nájde pohoršený odkaz za stieračom („Vy máte pivo v aute? Šoférujete opitý? Choďte preč, také tu tolerovať nebudeme.“), tak sa tým hrdo chvália celému svetu.
Liquid Death je momentálne najúspešnejšou značkou vôd na sociálnych sieťach a len v USA ju kúpite v 16 000 obchodoch. Kartón s 12 pol litrovými plechovkami stojí 17 dolárov a, samozrejme, si ich môžete objednať aj vo forme predplatného (týždňového či mesačného).
Spomeňte si na nich vždy, keď si budete myslieť, že váš produkt musí mať nejakú jasnú konkurenčnú výhodu. Nemusí. Stačí vedieť, ako sa dokážete odlíšiť, nech je v tom mori rovnakosti vidieť práve vás. Liquid Death je jeden krásny príklad. Tým druhým bola Marylin Monroe. Zamysleli ste sa niekedy, čím to je, že si ju vždy všetci všimli?